We zitten nu in het Magic Circushotel - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu We zitten nu in het Magic Circushotel - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

We zitten nu in het Magic Circushotel

Blijf op de hoogte en volg

26 Maart 2015 | Frankrijk, Parijs

Dienstag 24.März
Om 7 uur ging de wekker , eerst lekker douchen dan met zijn allen ontbijten. Het zijn eenvoudige ontbijtjes maar dik tevreden . En niet zoals we in de Parijse hotels kregen 1 croissantje met een bak koffie en een pakje jam en dat was all. We konden eten en drinken zo veel als we wilden , er was verschillend brood, muesli, yoghurt , koffie thee chocomelk jus enz.
We reden tegen 9 uur weg en waren even na 12 uur in Parijs. Jannick en Ingrid gingen samen op stap naar het centrum en wij met Theresa hier in de buitenwijk rondstappen. We wilden eigenlijk wat gaan eten maar waren te laat voor het middaguur en dan gaan ze pas weer om kwart voor 7 open. We vonden een broodjeszaak en hebben heerlijke belegde baquettes gegeten.Theresa een lekker appelcroissant. We kwamen er achter dat er een Duits vliegtuig hier in Frankrijk in de
Alpen is neergestort. Niet leuk en erg voor de betrokkenen. Elke zender hier komt het op .Straks willen we bij een oosters restaurant gaan kijken, ze hebben er Thais, Chinees en Vietnamees.
Voor vanavond al wat te knabbelen en lekker bier gekocht , ik een grote fles belgische Kriek en Jan heeft Duits bier genomen. Het is tenslotte vakantie en wij passen op dus we kunnen niet hier ergens wat gaan drinken.
Het was in de middag gaan hozen en echt koud, we zijn terug naar onze hotel kamer gegaan en wilden later kijken of het restaurant al open was. Toen kwamen we net Ingrid en Jannick tegen die Theresa hebben meegenomen tot wij klaar waren met eten. Het heeft ons gesmaakt , we hadden een soort loempiaatjes vooraf met heel veel vlees erin dan een gerecht met eend en als toetje ijs dan snel terug en Theresa opgehaald die al helemaal bedklaar was. Ze kreeg een flesje warme melk van mij en toen die op was gaf ze hem aan mij draaide zich om en sliep. Toen ik haar zo zag liggen voelde ik me gelukkig en rijk, totaal ontroerd en kon mijn gevoelens nauwelijks de baas. Het is een riant bed voor Jan en mij dus je zou verwachten met zijn drietjes ruimte zat. Niet met Theresa die aan het hoofdeinde dwars gaat liggen en ons beide er uit werkt, maar goed ik heb me goed vast gehouden aan de rand en zij sliep tot 7.10 een nette tijd. Ik werd wakker van 2 handjes die over mijn gezicht wreven en daarbij hoorde ik Oma?? Mijn ogen open en zie dan het lachende gezichtje van Theresa. Beter wakker worden kan je niet.We hadden in de avond nog wat gedronken en wat tv maar ik sliep al snel na Theresa. Nadat ze aangekleed was gaan kloppen bij mama en Papa en daarna ontbijten.
Aan het ontbjt was het super druk maar we vonden een plek en lekker gegeten. Dan hebben ze de auto ingeladen en Theresa was bij mij tot ze klaar waren en dan op weg. Tja maar Jannick was zijn parkeerkaart kwijt maar geen probleem in het hotel betaald en de dame kwam voor hem de poort open doen. Dan op weg naar het magic Circushotel in de buurt van Disney. Wat een verschrikking om Parijs uit te komen , wat een verkeer, wat een enorme vervuiling meters hoog afval langs de wegen. Gelukkig goed aangekomen in het hotel maar niet dankzij de Fransen op de weg.
We waren uiteraard te vroeg maar we konden inchecken en alvast 1 kamer krijgen. Dat was de kamer voor Ingrid,Jannick en Theresa . De kamer is in circusstijl ingericht en heeft een aparte kinderhoek om te slapen , net een circustent met een eigen tv en aan de kant van de ouders ook een tv. We hebben de bagage neergezet en zijn met de shuttlebus naar het park gegaan. We hebben alles wat het weer aangaat gehad, zon, bewolkt, regen, hagel en kou. Maar we hebben van onze eerste dag genoten in de middag hebben we Italiaans gegeten in het park. We zijn ook nog op audientie bij Mickey Mouse geweest, het gezicht van Theresa maar ze wilde hem niet zoenen of knuffelen , we gingen op de foto met hem en ze maken meerdere fotos. De fotos kosten maar liefst 20 euro maar je kan ook een stick kopen daarmee kan je overal de fotos die gemaakt worden erop laten zetten en dat pakket kost je 50 euro en je kan tot een jaar erna de fotos via internet dan opvragen. Dat heeft Jannick gedaan want er waren al 8 fotos en hij heeft in een andere attractie ook al een foto erbij laten zetten. De fotos zijn erg mooi want hij heeft er al op zijn telefoon binnen gehaald. Die kome nog thuis op de site erbij .Nadat we uit het park zijn gegaan hebben we de sleutel van de kamer naast hen gekregen en die is zonder kinderhoek.
We kwamen binnen en gelijk de bagage opgehaald en neergezet en ik dacht even plassen. Lag er in de badkamer overal op de vloer lange zwarte haren en ook op de rand van het bad nou dan ben ik er vies van. Het bad is beschadigd op de bodem en de randen van de beschadiging zijn scherp dus ik ben naar de receptie gegaan en ik kon een andere kamer krijgen maar dan zat ik niet bij de familie in de buurt , we kunnen ook 2 andere kamers krijgen maar Theresa sliep al dus ook dat wilde ik niet. We kunnen morgen nog veranderen als we dat zouden willen maar ik ben tevreden met een schoonmaak.
Ook is het zwembad hier gesloten wat een domper is maar we mogen in het naast gelegen Dreamhotel zwemmen. Nadeel dat je over straat moet.
Bij de buren is alles stil en Jan en ik besloten wat te gaan eten in het hotel maar je kan alleen voor 30 euro de man in het restaurant zo veel eten als je wilt maar dat wilden we niet. Dan kon je in de hotelbar wat gaan eten en daar hadden ze clubsandwiches met patat. Dat genomen en dat was bijzonder lekker en goed. Jan een biertje en ik wilde een donker maar die was uitverkocht dan maar een witbier. Tja 8,50 voor een biertje is wel erg veel. Je kan ook een hamburger krijgen voor 12,50 dat moet dan toch een superburger zijn.
Ik denk dat we deze week ook niet zo heel veel op internet zetten want het gratis internet is zeer beperkt en anders moet je 9 euro extra per dag betalen. Ze weten wel waar ze aan je willen verdienen.

Donnerstag 26.März
We werden wakker omdat we Theresa om 6 uur hoorden huilen. Jan valt wel weer in slaap maar ik niet echt ,dus opgestaan ,onder de douche en wachten tot iedereen zo ver was om te gaan ontbijten.
We moesten wachten tot iemand ons naar de tafel bracht en die nam ook een keurig schone ingepakte kinderstoel voor Theresa mee. Het ontbijt is echt fantastisch, er is zo veel om te eten , ook Engels ontbijt met gefrituurde aardappelschijfjes, worstjes bonen en roerei, Franse kaasjes allerlei brood , vers fruit gewoon heel heel veel. We hebben het ons laten smaken en dan terug naar de kamers en omdat ik het water niet warm gekregen had en Jan ook niet zei Jannick ik kijk wel want we hebben echt heel heet water maar ook hij kreeg het niet warm en dat gaf de doorslag, naar beneden naar de receptie mijn klachten opnieuw voorgelöegd inclusief het niet hebben van warm water. Eerst zei ze er is geen kamer op de verdieping maar ik zei haar dat gisteravond was gekekken en er een kamer vrij was. Dus ze ging iemand halen en die zei dat het goed en we kregen gelijk de sleutels mee en konden dan later de sleutels van de andere kamer terug geven. We deden de deur open en de warmte kwam ons al tegemoed, wel wat anders dan de koude hoekkamer die we hadden. Toen bleek dat het een luxe kamer was we hebben een slaapgedeelte , een zitgedeelte en een extra kinderslaapkamer, een schrijf en koffiehoek , een mooie badkamer en alles was schoon. In de kinderkamer is ook tv en wij hebben een tv waarmee we in het zitdeel als ook vanuit bed kunnen kijken. Tja hier kunnen we ons wel wohl voelen. We hebben nu een nog grotere hotelsuite dan Ingrid en Jannick al hadden.
Dan gingen we op weg met de shuttle naar Disney en in de shuttle kwamen we erachter dat Ingrid vandaag jarig is dus al staande in de mensenmassa gefeliciteerd . Het regende en het was nog kouder dan gisteren en het was gewoon tegen sneeuwval aan. We besloten naar het filmpark van Disney te gaan want daar zijn veel binnen dingen en die gedaan. Theresa was helemaal weg van de Mickey show die helemaal in het teken stond van Mickey Mouse Wonderhouse met Otodols heet dat ding geloof ik. Ze vond het geweldig en ging er helemaal in mee en op en toen er dan allemaal bellenblaas uit de lucht kwam die ze konden pakken en later bij Winnie the pooh allemaal glimmerblaadjes en dan nog later allemaal glimmende serpentineslingers. Jannick was in die tijd in dat gebouw waar je met een lift van hoog naar beneden valt, hij vond het geweldig . Dan is Jannick nog in die rock en roll achtbaan gegaan. We hebben ergens warme koffie en chocola gehaald om warm te worden. Ik een Disney kapuchonsweater gekocht. We waren zo koud dat we naar het hotel terug zijn gegaan. We wilden toch wat inkopen gaan doen en er bleek op een 5 km afstand een groot shoppingcentrum te zijn. Dus gelijk de auto in en erheen gegaan. Gewoon geweldig mooi en groot centrum waar ook een typisch Franse supermarkt onder was. We hebben geshopt en hoe en dan nog de gewone boodschappen. Tot mijn grote vreugde werd er Churros verkocht dus voor Jan en mij dat gekocht uiteraard met chocodip. Helaas niet de echte puddingachtige maar een bakje nutella. Maar gesmaakt heeft het. Jannick wilde graag met Ingrid naar het avondprogramma en naar de Dinnershow dus Theresa ging met ons mee. Ze hebben al haar spullen gebracht en wij hebben nu ook de luxe van een eigen kamer voor haar.
Ik was gebroken toen we thuis kwamen en gelijk het bad vol laten lopen. Nadat ik even had ontspannen kwam Theresa ook bij mij in bad. Dan heeft Opa haar afgedroogd en ik kon het zelf.
Madame zat al gelijk in ons bed in het midden en we gingen kika kijken. Later heeft Opa in het restaurant het flesje warm gemaakt met melk en heeft ze gedronken en hebben we haar in haar eigen bed gelegd met haar nieuwe pluizig zachte mickey Mouse die ze van Papa en Mama heeft gekregen en uiteraard haar Shaun. Ze viel vrij snel in slaap.
Wij net genoten van een echte Hollandse gevulde koek die we hier bij de Franse Hema hadden gekocht. Ik heb verschillende dropjes en pepermunt voor Jan gekocht. Ook ontbijtkoek hmmmmmmmm lekkkerrrrrrrr. Jannick ook allerlei drop en rose koeken. Ik gelijk een waterverfdoos meegenomen dan kan Theresa bij mij weer vooruit met verven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 8104

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: