genieten van het mooie weer - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu genieten van het mooie weer - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

genieten van het mooie weer

Blijf op de hoogte en volg

04 Juni 2015 | Slovenië, Čatež ob Savi

Donnerstag 4.Juni
Frohnleichnam
Een erg warme nacht en een zeer vermoeiende voor mij. Fiep was behoorlijk ziek en tot 3 uur was ik nog met hem bezig omdat hij steeds moest overgeven. Dan uiteindelijk in slaap gevallen en werd weer door hem gewekt , stond hij mauwend naast me bed maar kon er niet op komen dus hem opgetild en heeft hij naast me geslapen tot we opstonden.
Was al heel vroeg 25 graden en het bleef maar toenemen dus het zonnescherm uitgedraaid en dan bij Ingrid en Theresa in de tuin. Daar deed Theresa me lachen, Ingrid was het zwembad aan het vullen maar dat water is erg koud. Theresa was nog aangekleed en ze kon maar niet wachten dus elke keer klom ze erin rende er hard door heen en aan de andere kant er weer uit. Dan wilde ze met flair erin springen en dan gelijk hard erdoor heen maar ze gleed onderuit en lag aangekleed op haar rug in het water. Ik kwam niet meer bij want het was zo´n dom gezicht. Dan staat ze op het water en het water droop uit haar kleren en je zag aan haar oeps nou zwaait er wat.,
Dan gaan eten op ons balkonnetje, het laatste Sloveens vlees op de gril Ajvar erbij, salade, gegrilde aardappel in folie smullen.
Ondertussen zelfs in de schaduw te warm om buiten te zijn en even op de pc oa de tauschkreis bekijken. Zie ik dat iemand een glijbaan vraagt en dat er ook iemand eentje als antwoord aanbied. Maar geen reactie van de vrager dus ik een pb tje gestuurd dat ik hem wel wil voor die prijs en ik kon hem direct komen halen. Dus Jan de dakdragers op de auto gedaan en dan naar Unterburg bij trautenfels om hem te gaan halen. Met hulp van iemand in het dorp kwamen we snel waar we moesten zijn. Ze kennen hier heel vaak geen adressen dan heb je alleen een nummer en die kan overal in het dorp zijn want het eerst gebouwde huis heeft het laagste nummer en het laatst gebouwde dus de hoogste.
Ding op het dak is toch 3 meter. Thuis gekomen naar de tuin gelopen en tegen Theresa gezegd ga maar bij Opa kijken die heeft dein Geburtstaggeschenk. Ze bleef maar roepen een Rutsche.
Ingrid helemaal verbaasd waar heb je die nou vandaan, ze wil er al lang een maar ze kosten nieuw een 130 euro. Gelijk in de tuin tegen de helling neergelegd en Theresa kreeg geen genoeg ervan.
Dan nog een poos in de tuin met zijn allen want Jannick was ook thuis gekomen.
Jannick was helemaal blij en opgetogen want Malcolm komt voor zijn huwelijk en Jannick heeft hem ook als zijn getuige gevraagd. Hij heeft dus zijn vader en Zijn broer Malcolm als getuigen
Het is nu avond en nog erg warm met 25 graden.
Fiep heeft vandaag niet meer overgegeven maar het blijft een heel zielig ziek Fiepje en heeft denk ik pijn. We hebben wel iets ervoor maar het helpt toch niet voldoende en de dierenarts had al gezegd dat het erg pijn zou doen. Hij kan niet eten dus maar wat leverpastei en tonijn helemaal fijn gemaakt kan hij aan likken maar echt eten wil hij ook niet. Morgen eerst maar afwachten.
Nog leuke fotos van Jula gekregen.


5 juni 2015 02:57 | Door: christina
wat leuk ,die glijbaan, dat hebben jullie leuk opgelost zo,het is zo ook helemaal veilig voor haar, en wat leuk dat Malcolm getuige is samen met Jan, ik vind het zo leuk voor ze dat ze straks gaan trouwen. en Theressa is ook op een mooie leeftijd nu, om straks de ringen te brengen, kan oma haar mooi een beetje mee helpen, wat zal dat straks een spannende dag worden.
heel veel liefs en dikke knuffels van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 936
Totaal aantal bezoekers 8039

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: