Vakantie Terme Catez Slovenie - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu Vakantie Terme Catez Slovenie - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

Vakantie Terme Catez Slovenie

09 Mei 2015 | Slovenië, Čatež ob Savi

Samstag 9.Mai
Ook vandaag zag het er goed uit wat het weer aan ging en na het ontbijt en snel alles aan kant gemaakt te hebben gingen we op weg. Ieder voor zich en we zien elkaar vanavond wel weer.

Het werd dus zelfs erg heet en hoe verder we Slovenie inkwamen des te warmer werd het. We waren wat te vroeg en bij de receptie werd alles netjes afgehandeld maar de couriers waren niet te bereiken. Aangezien we de camping kennenwiszen we ook waar we hen konden vinden.
Het was half 4 en vanaf 4 uur mag je erin en dat kregen we ook direct te horen. Niet zo heel klantvriendelijk maar goed Jan moest dus weer terug naar de receptie om de sleutel te halen en alle andere gasten kwamen ook aan en toen werd het ineens heel hectisch voor ze en zei ze oh nu komen ze allemaal tegelijk aan tja als iedereen staat te wachten tot 16 uur kan je dat verwachten. Rn ja dan heb je een probleem voor jezelf gecreeerd en dan zou het handig zijn als je ook zelf gewoon een zitje had waar je alle gasten kan ontvangen en dan een voor een op weg kan helpen maar nu liep ze als een dwaas van de een naar de ander te rennen. We kennen de klappen van de zweep en dit is niet handig en is voor de klanten zeer chaotisch. Ik geloof dat ze Sloveense is en haar man is Pools en ik kreeg het gevoel dat ze niet goed luisterd of het Duits toch niet zo goed begreep als ze voor gaf.
Ze schrok heel erg toen ze begreep dat wij de ouders van Jannick zijn en ze sloeg qua vriendelijkheid direct om. In aanmerking genomen dat je veel geld betaald voor de schoonmaak was de caravan niet schoon. We zouden ook handdoeken hebben maar er waren 3 grote en 1 kleine handdoek aanwezig. Ik sprak haar erop aan en toen zei ze eerts tja het is niet anders maar nadat ik bleef aandringen dat ik echt een grote erbij wilde hebben kreeg ik er bij. Ik vind als je zegt in de brochure dat er handdoeken bij zijn er minstens zoals in een hotel een bad en een gewone handdoek pp moeten zijn. Als je dus geen eigen handdoeken bij je hebt heb je gewoon pech. Die hebben wij gelukkig wel meegenomen. In aanmerking genomen dat de objecten nog vrij nieuw zijn ziet het er buiten door de afbladderende verf en de dakplaten waar de plastik stroken aan hangen er wat aftands uit, In aanmerking genomen dat het luxe objecten zijn en er dan geen waterkoker of zelfs geen fluitketel is.
Jan deed in de avond het kastje boven zijn bed open om wat spullen op te bergen en toen zat het deurtje los omdat we niet snapten waarom de airco niet aan ging was Jan even naar de Betreuers gelopen om te vragen en de man kwam mee. Bleek Diane in de slaapkamer het raam open te hebben en dan gaat het niet aan. OK weten we ook weer dat was dom. Maar Jan vroeg hem of hij even mee kwam naar de slaapkamer om het losse deurtje te laten zien en dan zegt hij oh die maak ik wel als jullie weg zijn dus we zitten de hele week met een kapot deurtje. We wilden wat groente en uien snijden maar er is geen aardappelschilmesje en het mes dat er is daar kan je niets mee snijden en de aardappelschiller is helemaal verroest.
Gezellig de hele avond met elkaar aan tafel gezeten , wat drinken wat tv kijken.

Sonntag.10.Mai
We hoorden het gisteravond en vannacht flink regenen maar vanmorgen trok het weer helemaal open en het werd wel bewolkt maar ook zeer zonnig en warm.
Eerst maar even naar de Lidl wat boodschappen doen en daarna lekker binnen gaan zwemmen want er hingen elke keer wel heel donkere wolken en in de binnen terme kan je ook een beetje buiten zwemmen . We hebben echt genoten en nadat we terug waren gekomen ook de bbq maar aangestoken. Jordy was vandaag de meesterkok en heeft het grillen gedaan. Heel erg lekker gegeten en het is nu 19 uur en nog steeds heerlijk warm en zonnig.
Dit is hoe we onze vakantie voorstellen.
Met mijn voet gaat het elke dag beter en beter moet alleen goed kijken waar ik me voet neer zet en dat het vlak is. Met de wonderzalf van Ingrid verdween bijna gelijk alle zwellingen en gaat het beter en beter in een snel tempo.
Ik vond vandaag bij de Lidl , jeugdsentiment namelijk Bazooka kauwgum maar zonder het plaatje in het pakje. Vroeger zat er altijd een plaatje in van Bazooka Joe.

Montag 11.Mai
Ik werd om 6.15 wakker en Diane en Jordy waren al bezig omdat ze naar de Plitvicemeren in Kroatie zouden gaan. Wij konden mee maar we willen rust en geen lange reis en zo. Ik heb mijn rust echt heel hard nodig en het lijkt erop dat het Terme water me erg goed doet.
We waren al een keer daar en het is niet te vergelijken met wat dan ook zo mooi en zo bijzonder.
Ik heb ze uitgezwaaid en dan een beetje lezen in bed en dan opgestaan.
Samen met Jan broodjes voor het ontbijt gehaald en we liepen al in een korte broek en shirtje, strak blauwe lucht en de zon. Ik zat om half 9 al in het zonnetje ongelooflijk.
We zijn gaan zwemmen en ontsloten ons om binnen te gaan zwemmen en lekker daar buiten in de zon te gaan liggen en ook in het kleine buitenbad in de zon in het water heerlijk.
Na het zwemmen was het doordat we nat waren best fris in de wind dus dan maar terug gegaan.
Want we hadden geen badjas meegenomen. We zijn een frietje gaan halen en dan even naar de winkels in de hallen in Brezice en dan wat meegenomen bij de Lidl en dan maar weer op het ligbed in de zon. Een zwaar leven hebben we hier.
Het is nu 19 uur en Diane en Jordy zijn nog niet terug.

Ze hebben een eindeloze dag gehad aan de Plitvicemeren en vonden het geweldig.

Dienstag 14. Mai
Wordt bijna vervelend maar gewoon weer super zonnig en warm. Jordy en Diane gingen naar Zagreb . We hadden afgesproken dat ze rond 15 uur terug zouden zijn en dan in het buitenbad zouden gaan zwemmen.
Ze waren precies 3 uur terug en op naar het buitenbad. Nou dat viel ook in de smaak vooral het dobberen op een bandje en dan helemaal rond en nog een keer en nog een keer. Rond 5 uur werd het wat fris als je nat bent door de wind en zijn we eruit gegaan. Toch nog maar even bbq eten gehaald en gewoon weer lekker buiten eten.

19 mei 2015 11:50 | Door: Nellie
Heerlijk Nicolette het zwembad heerlijk voor jullie en zo rustig in het
zwembad genieten jullie maar fijn
Groetjes Nellie