Diane en Jordy zijn bij ons aangekomen - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu Diane en Jordy zijn bij ons aangekomen - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

Diane en Jordy zijn bij ons aangekomen

Blijf op de hoogte en volg

08 Mei 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Montag 4.Mai
Vanmorgen koud en somber maar dan steeg toch de temperatuur zelfs tot 23 graden. Heel even zon maar dan toch weer bewolkt. Morgen zou het super warm moeten worden , we wachten maar af.
De hele morgen bezig geweest met het maken van het volgende fotoboek, nog niet klaar maar het schiet al op. Ik heb een 2. site gemaakt die alleen toegankelijk voor mij is en dan kan ik alles erna toe plakken en knippen en zo maken als ik het hebben wil. Heeft ook voordelen want nu kan ik op deze site die ik openbaar gebruik weer fotos kwijt.
Vanmiddag bij Ingrid gegeten en dan maar weer wat doen. Theresa was door Ingrid naar bed gebracht maar dat werd helemaal niets. Ze heeft weer last van obstipatie en dan houdt ze het juist weer op en dan is het niet anders dan huilen. Ingrid ging naar haar werk en komt pas na half 10 vanavond thuis en Jannick rondom middernacht want die moet de beurs ook afbouwen. Na 2 uur met haar humeur gezeten te hebben haar toch maar weer in bed gelegd in de hoop dat ze even slaapt en dan wat opknapt. Maar ik ben bang dat het ook weer niets wordt.
Ik heb net van Diane gehoord dat ze toch onderweg zijn en ze vanavond hier hopen te zijn.
Net heb ik ook maar even geprobeerd om Barbara te bellen maar die nam niet op. Want er moet wel iemand op de poesjes passen volgende week.
Jan doet niet anders dan knorrig er kan geen aardig woord vanaf , ik heb hem al gevraagd of hem wat dwars zit maar dan krijg je ook alleen maar een hatelijke sneer.
Als hij zo is luistert hij ook totaal niet en het gevolg dat hij dingen doet die ik niet zo wil en hem gevraagd om overleg maar dan weer een sneer. Gelukkig nu naar zijn werk en ik kan dan ook gewoon niet meer aardig zijn. Ik heb het gevoel dat het hem al een lange tijd niet lekker gaat maar volgens hem gaat alles goed. Van mij hoeft hij niet te werken maar hij wil niet opzeggen. Ik denk dat het tijd voor mooi weer wordt want het wordt mij ook even allemaal een beetje veel. Het afgelopen weekend had hij het naar zijn zin maar thuis is hij weer knorrig.
Hij laat me zitten met de werkzaamheden en ik wil gewoon even de schouders eronder en dan klaar zijn. Het plafond in het trappenhuis moet wat mee, het oude tapijt moet van de trap en daar moet iets anders voor gezocht worden, Er moet een houten wandje gemaakt worden op het balkon zodat het plastik weg kan en onze vriezer toch droog staat, en er moet een schoenenkast komen in het trappenhuis. Ik heb het vloertje klaar in het trappenhuis en wil graag binnen verder met het aflakken van de vloer . Ik was klaar met mijn gordijntjes (ik had eindelijk moed gehad om achter het naaimachine te kruipen) en een dag later kwam Ingrid met andere gordijnen en of ik die wil gebruiken, vind ik best maar wel zoals ik ze wil hangen. Want ik wil niet alles dicht hebben ben juist zo blij met het licht dat ik heb. Als het trappenhuis klaar is en de schoenenkast kan eindelijk de sta in de weg kast in de gang weg die echt alles blokkeerd. Ik kan daar gewoon niet tegen en ik ben weken geleden begonnen en er gebeurd gewoon niets. Ik heb nu gezegd als er niets gebeurd koop ik kasten en laat ik de werkzaamheden doen en ga ik in September niet met vakantie.

Jordy en Diane zijn in de avond aangekomen, ze staan met het campertje op onze oprit en slapen er ook in. De rest doen ze bij ons. Hardstikke gezellige avond al gehad.

Dienstag 5.Mai
Zo super warme dag met temperaturen van tegen de 30 graden maar wel enorm benauwd.
In de morgen met Diane naar de Mez gelopen om wat inkopen te doen en de post.
In de middag lekker buiten in de tuin en toen kwam Jannick ook lekker vroeg naar huis .
Hij ging met Ingrid een nieuwe grasmaaier kopen want maaien met de oude ging echt niet meer. De messen konen niet geslepen worden omdat ze er niet meer uitgingen en elektrisch is met het snoer niet echt handig. Nu hebben ze een benzine maaier en Jannick heeft hem zelf helemaal in elkaar gezet. Dan heeft hij ook gelijk gemaaid. Dan opperde hij zullen we bbqen en dat vonden we allemaal een super idee. Ik had nog 2 groot verpakkingen vlees in de vriezer , Jan gebeld en die heeft de stokbroden meegenomen, ik heb knoflook en pindasaus gemaakt, Ingrid de salade
en de zoetigheid voor erna, Jannick had nog een 5 liter vat bier, grilkolen vonden we nog in de schuur en het feest kon los gaan. Het was super gezellig en dat we zo lang buiten in korte broek en shirtje konden zitten.

Mittwoch 6.Mai
Was vanmorgen best nog warm wel zwaar bewolkt en het werd steeds donkerder. Eerst kwam Barbara om 9 uur en dan kwam Ingrid vragen of we mee wilden naar Liezen dus ineens heel hectisch . Dan zijn Diane en ik met Ingrid en Theresa naar liezen gegaan. In de middag weer terug en op de terug weg barstte het slechte weer los.
Diane en Jordy gaan met ons mee naar Slovenie en blijven dan tot donderdag.
Dus allemaal gezellig en het blijft gezellig.

Donnerstag 7.Mai
Vanmorgen dikke mist maar het klaarde al snel op en het werd weer prachtig warm weer. Rondom de 25 graden daar kan ik best tevreden mee zijn.
Haje kwam gezellig langs om koffie te drinken dus we vallen van de ene gezelligeid in de andere.
Diane en Jordy gingen naar Schloss Trautenfels. Jan en ik met Theresa in de tuin.
Dan ging Theresa slapen en hebben wij nog in de tuin gezeten. Jannick kwam vroeg thuis en Diane zei zal ik stokbrood en wat kaasjes gaan halen , nou dat was goed en ik wilde naar de apotheek en Theresa wild mee. Dus Theresa in de wagen gezet en op weg. Ik kwam niet ver want er staat een enorme boom op het voetpad en daar kom je moeilijk om heen en tegenop met de buggy omdat het zo schuin is . Klapt mijn voet om en je hoorde het kraken. Nou dat was even niet zo fijn en Jannick gebeld die me heeft opgehaald. Hij zei we kunnen 2 dingen doen naar het ziekenhuis rijden of naar huis en koelen en hopen dat het voldoende is. Dat laatste wilde ik wel want ik moet tenslotte op vakantie en dan wil ik ook in het thermenbad kunnen. Diane nam Theresa in de buggy mee en ging inkopen doen. Dan 3 kwartier gekoeld en been omhoog. Flink pijn en hoop dat het morgen beter gaat. Jan was vroeg thuis gekomen en die ging samen met Jannick de banden van Ingrids auto wisselen en de nieuwe postkast ophangen. Dan kwam Diane terug en Jannick wilde ook wel lekker eten maar dan hadden we wel weinig stokbrood dus hij bij het benzinestation nog brood stokbrood gehaald want hij kreeg Ingrid niet te pakken die ook van haar werk onderweg was. Dan heeft Jannick nog een soort leverkaas maar dan van zalm gebakken en een potje met een verfijnde gerookte zalm aufstreich open gemaakt. Zo werd het toch weer een eetfestijn met zijn allen. Uiteraard heel gezellig en Theresa kan dan ook zo lekker mee eten en die vindt het helemaal geweldig zo met zijn allen. Ze moet alleen steeds mijn voet hebben om op te leunen ,om op te staan ,om aan te hangen en het doet al zo pijn. Ik ben op tijd mijn bed in gegaan en lig met mijn voet wat hoger. Ik heb aan het begin van de avond met tape wat versterking geplakt want het gevoel is dat er geen verband meer in zit en het voelt zo wat beter.
Tja dat heb ik dus weer .

Freitag 8.Mai
Over het weer geen klagen dat gaat helemaal de goede kant op.Theresa kwam en Jannick had grote haast want hij was vergeten dat hij vandaag vroeger moest gaan werken en was dus te laat.
Jordy en Diane gingen naar Liezen. Jan heeft de sleutels bij Barbara gebracht.
Tegen 13 uur was Ingrid thuis en even later ook Jannick en om 15 uur hebben Jan en ik hun uitgezwaaid. .Theresa vroeg nog Oma ook mee?? Rondom 21 uur waren ze aangekomen in Italie in Cavellino.
Ik ben met Jan meegegaan naar Schladming want ik had een tangini in een krantje gezien en ook in grote maten , ik hen altijd een veel groter bovenstuk nodig en dat ging zo waar helemaal lukken.
Thuisgekomen kwamen Jordy en Diane ook terug .Ze hadden zich goed vermaakt .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 8101

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: