Lang weekend weer voorbij - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu Lang weekend weer voorbij - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

Lang weekend weer voorbij

03 Mei 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Samstag 2.Mai
Een beetje onrustige nacht, rondom 1 uur wilde Theresa uit haar bed stappen maar het bed was hoger dan thuis en boem en moest ze huilen. Snel bij Opa en Oma in bed en verder slapen. Maar Theresa ligt bij voorkeur ondersteboven of dwars en ondanks het brede bed toch niet altijd fijn.
Vanmorgen sliep ze nog en moest ze wakker worden , met de luiken voor de ramen was het ook nog lekker donker. Dus eerst de luiken een stukje opgetrokken. Na het douchen en inpakken naar beneden om te ontbijten. Het meisje van de eigenaar was ook al beneden en Theresa was met moeite te bewegen om wat te ontbijten. Nadat ze dat naar ons inzicht voldoende had gedaan mocht ze weer gaan spelen met Aurelia.
Het is een erg mooi hotel, een prachtig verbouwde boerderij waar ze tot vorig jaar in de stallen eronder zelfs nog koeien hadden. Nu bewerken ze alleen nog het land en hebben geen dieren meer.
Vriendelijke mensen, prachtige omgeving en nog goedkoop ook met 49 euro voor de kamer en 5 euro pp voor het ontbijt. Dan was het toch echt tijd om de auto in te pakken en afscheid te nemen en Theresa moest huilen want die wilde dat Aurelia mee ging. Wij haar verteld dat die toch echt bij haar Papa en Mama wilde blijven.
Na het festijn van vorig jaar dat we bij de Messe Graz geen parkeerruimte konden vinden en er eigenlijk heel dichtbij een tijdelijk parkeerterrein speciaal voor de Messe was konden we nu in een keer er naar toe en omdat we vroeg waren hadden we ook gelijk een plek bij de in en uitgang.
Het was mooi en warm weer dus de jassen konden in de auto blijven. Het was heel erg rustig op de Messe dus we konden overal snel voorbij en ook op de kermis bij de Messe was het lekker stil.
Theresa vond het geweldig om in een tractor te zitten en helemaal niet leuk toen we van de kermis weer terug naar binnen gingen. We waren al voorbij Jannick geweest en toen we weer binnen kwamen wist Theresa ook precies waar Papa was. We hadden ondertussen een heerlijk ijsje toen we weer bij Papa kwamen en dag zeggen en weer naar de uitgang waar ik met mijn bonnetje van de krant nog even kaasbroodjes ging halen . Als ik geen vrijkaarten had gehad kon ik ook met bonnetjes van de krant met 5 euro korting naar binnen. We reden Graz uit en het werd steeds somberder en bij Bruck/Mur hoosde het. Bij Liezen knapte het weer op en konden we in de zon toch wat inkopen doen. Dan naar huis en daar was het ook droog. Theresa kon bijna niet wachten tot we klaar waren met uitpakken want we hadden op de oranjevrijmarkt 2 dvd ´s gekocht van Lars de ijsbeer en kinderen voor kinderen. Helaas waren er geen Nederlandse kinderboeken en ook verder geen Nederlandse dvd´s. Nu zit ze dus heerlijk te kijken naar Lars de kleine ijsbeer.

Later ging ze kinderen voor kinderen kijken, nou dat is een echte knaller dus na K2 wordt het nu kinderen voor kinderen kijken en luisteren.

Sonntag 3.Mai
Het is mistroostig weer, mist, regen en koud.
Om kwart voor 7 kwam Jannick me wakker maken zodat ik de babyfoon aan kon doen maar om half 8 was Theresa al wakker. Het is akelig koud in huis dus dat wordt de kachel aanmaken.
Jan heeft de centrale houtkachel aangemaakt en het is daardoor bij ons in huis veel behaaglijker.
De zondagmorgen begon gezellig met????????????? ja hoor kinderen voor kinderen.
We houden een hele rustige zondag na alle drukte van de afgelopen 2 dagen-Theresa heeft haar middagdutje gedaan en is nu weer aan het stempelen. Haar gewonnen drinkfles geeft ze nog steeds niet uit handen. Waar een kind al niet gelukkig mee kan zijn.
Het weer is vandaag niets meer geworden , maar beter nu minder weer dan volgende week als we op vakantie zijn. De vakantie in Parijs verzopen we en hadden we het erg koud dus we willen nu allemaal wel een beetje redelijk weer. Wij in Slovenie en Jannick, Ingrid en Theresa in Italie.
Verheug me nu op de komst van Jordy en Diane, we hebben Theresa al verteld dat Jordy komt geen idee of ze het nog weet maar bij haar weet je het nooit.
Nu ook al leuke fotos van het Koningsfeest van andere gekregen, zet ik dan maar hieronder.
Ook van Kirsten op vakantie op Aruba en weer een mooie foto van Malcolm.