winter en ziek - Reisverslag uit Sankt Koloman, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu winter en ziek - Reisverslag uit Sankt Koloman, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

winter en ziek

Blijf op de hoogte en volg

07 April 2015 | Oostenrijk, Sankt Koloman

Mittwoch 1.April
En het sneeuwt en sneeuwt en stormt en we leven opnieuw in een witte wereld en het is geen 1 april grap.
Jannick kwam vanmorgen melden dat hij naar zijn werk ging en even later was Theresa ook wakker- Omdat het paasvakantie is zijn de normale kinderprogramma´s vervangen door een soort vakantieprogramma. Dus ik zet de tv aan en toen was er Garfield en net op het moment dat hij met zijn achterwerk aan het schudden was, Theresa kwam niet meer bij en heeft dan ook de film afgekeken.
Dan met Jan en Theresa wat inkopen gaan doen bij de Billa .de Landmarkt en de Spar.
Ik ben al enige tijd niet in orde en nu dan ook nog griep of zo er over heen , voel me echt---------------!! Gelukkig werd Theresa rondom half 5 opgehaald en kon ik mijn bed weer in.

Donnerstag 2.April
Het sneeuwt nog steeds en hele grote vlokken. Vannacht was ik flink ziek, helemaal aangekleed inclusief sokken lag ik nog te shaken van de kou onder mijn dekbed. Diarree, hoesten , keelpijn en algehele malaise. Jannick bracht Theresa om 8 uur en Opa heeft zich met haar bezig gehouden terwijl ik nog een paar uurtjes slaap gepakt heb. Tegen de middag ook opgestaan, wat eenvoudigs te eten gemaakt , ik heb niet echt trek maar wel iets gegeten. Later Theresa voor haar middagslaapje naar beneden gebracht en Oma nu ook weer even het bed in.
Ze heeft een uurtje geslapen en was weer present en Oma kreeg kusjes en mocht haar Schaun hebben.
Jannick kwam gelukkig ondanks het brandweeralarm naar huis (het stormt heel erg en er is nu al schade)Want ik heb echt mijn rust even nodig en ben dan ook weer mijn bed ingegaan.

Freitag 3.April
Karfreitag
Het sneeuwde vanmorgen nog heel licht en langzaam kwam de zon door. Ik voel me ZIEKKKKK en ik moest toch al naar de huisarts voor een test dus maar gelijk een bezoekje. Ze besloot toch weer bloed af te nemen en het bloedbeeld is erg verslechterd, ik heb nu ook heel hoge ontstekingswaarde en ze vond het beter dat ik naar het ziekenhuis ging voor en longfoto en daar aangekomen moest ik weer een bloedonderzoek waar dezelfde dingen uit kwam wat ik al wist. Maar ondertussen vele uren later. Al met al weet ik nog steeds niet waardoor de ernstige ijzer tekort door ontstaan is en wat het in stand houd. De ontlastingtest op bloed was negatief . Doordat ik zoveel te kort heb ben ik dus heel vatbaar voor alles wat rond waart. Nu waarschijnlijk een virusinfectie erover heen. Ik heb ook vitamine D tekort ook nog nooit gehad. We wachten maar af. Voorlopig ben ik blij met een bed.
Mijn suiker is dus ook gelijk weer ontregelt en alles bij elkaar maakt het niet dat ik vrolijk ben.

Jannick was vanmorgen rondom 4 uur eruit voor de brandweer, een Planai busje met 2 man erin dachten een kortere weg over prive eigendom te nemen maar de brug over de Enns is daar afgesloten omdat die gerenoveerd moet worden, tja het busje ging ten onder. Ze hadden het geluk dat bomen het busje gehouden hebben anders gewoon weg gespoeld. ( aardig aspect de busjes waren pas spiksplinter nieuwe gepresenteerd aan de media)

Samstag 4.April
Bah het sneeuwt weer, ik wil voorjaar.
Na een lange avond en nacht , slapen hoesten slapen hoesten , koud en warm is de nieuwe dag begonnen. Ik voel me nog steeds ….................! Kon ik mijn pillen niet vinden want ik had het doosje zonder het flesje opgeborgen en geen idee wat ik er mee gedaan had. Uiteindelijk na enige tijd toch gevonden. Koorts is toch iets vreemds je denkt dat je dingen doet of niet doet.
Jan heeft op Theresa gepast zodat Ingrid en Jannick boodschappen konden doen en nu is Jan gaan werken want dat was gisteren er bij ingeschoten.
Ik heb niks gebakken of gemaakt voor de pasen geen fut en het lijkt me geen goed idee met al die bacillen van mij. Ik heb voor het paasontbijt een grote belegde Brezel besteld en die gaat Jan straks ophalen. Ondertussen ben ik weer aan een warmte aanval begonnen en drijf ik mijn bed uit.In de middag weer een poos geslapen. Jannick kwam mijn dingen halen voor de mand van ingrid want die ging naar de zegening. Ik heb mijn Osterkrainer, osterham en mijn Krem meegegeven.
Met Jan samen Brezel gaan halen en ik een frisse neus want ik word gek van in huis zijn.
Dan weer snel naar huis en weer mijn bed in . Net samen met Jan wat gegeten maar het smaakt nergens naar. Dan nog een smoothy en ik heb toch het nodige weer naar binnen.
Nu op de bank met een dekbed en kijken hoe lang ik het vol houd.

Sonntag 5.April
Ostersonntag
Jannick kwam en heeft geholpen met het paasontbijt, alles neergezet, een schotel gemengd en geweid paasvleeshad hij meegenomen , koffie gemaakt de rest neergezet en gedekt, koffie gemaakt en we konden aan tafel. Hel gezellig maar aan mij nu nog niet besteed, wel van het vlees gegeten met veel Kren proef ik niks van maar de Kren is goed bij ontstekingen enz. Dus hopelijk doet het me goed. Van de Brezel kunnen we nog dagen eten.
Was heel gezellig maar daarna zo moe dat ik op de bank in slaap viel.
Ging ik net even wat pakken in de slaapkamer staat daar op mijn nachtkastje een choco paashaasje-
Soms kan Jan ook heel lief zijn.
De paasdagen zijn aan mij niet besteed. Slapen en slapen en slapen.

Montag 6.April
Zo ziek dat ik toch nog maar een keer de huisarts bel en ik kan gelijk komen. Jannick gaat met mij mee want Jan was nog niet klaar. Ik werd gelijk geholpen en ik kreeg andere medicijnen voorgeschreven waaronder toch een antibioticum. Ook de huisarts had geen Befund van het ziekenhuis wat de longfoto aan gaat. Raar eigenlijk want je komt toch niet voor niets er een maken. Volgens Ingrid komt de radioloog pas dinsdag. Jannick had gelijk wat lekkers bij de bakker meegenomen voor bij de koffie. Die koffie hoef ik even niet maar het appelgebak kon ik wel de appel proeven. Ik proef eigenlijk helemaal niets. Later heeft Jan de medicijnen opgehaald en we hadden geluk want Gröbming had dienst. Vandaag er dus ook maar mee begonnen.
Verder slapen slapen en slapen.
Het ging in de middag verschrikkelijk sneeuwen en er viel heel wat naar beneden. Vannacht ook weer vorst dus het is echt winters. Ik geloof dat we het de hele winter nog niet zo hard hebben zien sneeuwen. Ingrid was wel blij dat ze vandaag niet naar Oberwölz is gegaan. Ze dacht eerst morgen te gaan maar het weer is erg instabiel en voor komend weekend geven ze voorjaar op dus wil ze dan gaan. Jannick is dan toch weer weg naar een beurs in Klagenfurt. Hij heeft er nog 3 te gaan na Klagenfurt eentje in Zeltweg en aansluitend Graz.

Dienstag
Door de druppeltjes die ik voor het slapen gaan moest innemen ben ik helemaal murw. Ik heb er een goede nacht door gehad en niet benauwd gehad. Ik heb met onderbrekingen toch van een uurtje of 8 tot vanmorgen half 8 geslapen. Ik werd een keer wakker en toen was mijn hele bed nat van het zweten waardoor ik het koud kreeg. Droge spullen aan en verder maffen.
Het lijkt erop dat de medicijnen nu aanslaan en het lijkt me vandaag beter te gaan. Wel blijf ik enorm moe, na het douchen slaap ik een uur van uitputting.
Had ook pas daarna door dat Jan vandaag jarig is. Maar het is net als afgelopen dagen het gaat allemaal een beetje langs me heen.
Het weer is ook beter na een koude nacht met vorst nu af en toe lichte sneeuwval en de zon komt steeds voorbij.
Theresa kwam spelen en ze was erg lief en zoet.
Jan had vanmorgen vroeg zijn auto naar de garage gebracht want zijn nieuwe voorruit werd er in gezet. Later belde de garage of hij zijn auto nodig had en ja dat heeft hij want hij moet vanmiddag werken. Hebben ze iets aan zijn ruitenwissers gesloopt en morgen is pas een nieuwe daar. Nu maken ze het provisorisch en kan hij hem vandaag gebruiken. Dus morgen weer naar de garage wat een geluk dat het bij ons aan de overkant is.
Jan heeft veel felicitaties over facebook, berichtjes en een echt spraakbericht van Nina op whats app. Daar was Opa heel blij mee.
Ingrid kwam vanmiddag een lekkere zelfgemaakte chocotorte brengen, helaas ik kan niet slikken. Dus een klein stukje gegeten of wel weg gespoeld. De chocolaop de taart moest nog even hard worden dus de taart even buiten gezet. Dat was voor Theresa ondraaglijk die lag voor de deur op de grond mijn taart ohhhhhhhh mijn taart te snikken.
Eind van de middag kwamen ze dan taart eten. En toen stond Theresa voor de deur opnieuw te snikken de taart is weg de taart is weg. Maar die had ik binnen gehaald en toen ik hem liet zien was het allemaal weer goed en zeker nadat ze als eerst een stuk van Opa kreeg. Nadat hij haar eerst natuurlijk nog op de korrel nam.
Ingrid heeft goed nieuws gekregen Theresa heeft een plek op de Kindergarten gekregen. Ze mag waarschijnlijk in mei al een keertje proef komen spelen. Erg fijn voor haar want ze is er echt aan toe. Vanmiddag waren ze nog bij Maria de buurvrouw in de Sölk gaan spelen. Laatste nieuws de vriendin van Hannes is verdwenen. Nu heeft hij dus niets meer.
Jannick belde net om te felicitaties over te brengen die komt pas morgen weer thuis. Vannacht RK dienst.
Net het weerbericht gezien en het is nauwelijks te geloven maar het gaat 20 graden worden, nou ja eerst zien en dan geloven. De hoop is groot want ik kan wel wat zon gebruiken.En het zou al vanaf donderdag zijn.

| Door: Nellie
Nou Nicolette hoop dat je gauw weer beter bent het is toch allemaal niet te doen zo
rust goed uit dat verdien je
groetjes Nellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 8088

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: