We krabbelen weer omhoog - Reisverslag uit Sankt Koloman, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu We krabbelen weer omhoog - Reisverslag uit Sankt Koloman, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

We krabbelen weer omhoog

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2015 | Oostenrijk, Sankt Koloman

Dienstag 8.April
Een goede nacht gehad , na het douchen zo moe dat ik terug in bed ben gegaan. Jan heeft me alles gebracht wat ik nodig had en ik heb mijn medicamenten en mijn ontbijt naar binnen gekregen.
Toen Jannick kwam om te vragen of Theresa bij Opa mocht ben ik opgestaan. Theresa ging zoet aan tafel tekenen en kleuren en op de achtergrond K3.Een kop kruidenthee deed me ook goed.
Dan kwamen papa en mama ook koffie drinken en een lekker stuk taart erbij en dan gingen ze allemaal weer. Ik heb eten gekookt voor het eerst in 9 dagen. Was wel heel moe maar ik heb zo waar ook weer voor het eerst warm gegeten en het smaakte me ook weer al proef en ruik ik nog niet alles. Dan ging ik weer slapen en Opa kreeg de babyfoon want Theresa deed haar middagslaapje en papa en mama waren buiten met de grote tegels waar de auto op kan rijden bezig.
Even later klonk door de babyfoon joehoeeee wo bist du?????????? Dus Opa naar beneden stond ze achter de voordeur bij hen en vond het niet leuk dat Opa haar terug bracht naar haar kamer. Dus brullen maar, al snel stil en ze is inderdaad gaan slapen.
Jan naar de garage en zijn auto weer heel. Later naar zijn werk.
Eind van de middag wordt er geklopt en komt Theresa binnen, een koddig gezicht want ze heeft een stethoscoop die ze om haar middel doet, het enige wat je ziet is dat dan een stuk draad met een rood ding eraan daar op en neer wipt.
Ik vraag haar weten Papa en Mama dat je hier bent , geen antwoord dus ik pak de telefoon en bel Jannick, ik geef de telefoon aan haar en ze zegt ik ben boven. Nou dan kan je mij weg dragen, ik hoorde Jannick zeggen ik kom eraan. Was ze er dus tussen uit geknepen, Mama was beneden de hal en de trap aan het dweilen en Papa had niet gemerkt dat ze weg gegaan was.
Ze werd weer opgehaald en ik was in de tussentijd door haar helemaal nagekeken met haar stethoscoop. Er wordt goed voor me gezorgd.
Het weer vandaag droog maar koud, de wind maakt het koud. Zwaar bewolkt bijna geen zon gezien.

Donnerstag 9.April
Een hele slechte nacht gehad, heel erge hoestaanvallen , zo erg dat ik ook nog ging overgeven. Ik heb het nog half 3 zien worden.
De dag begon omdat Jannick me wekte dat hij weg ging naar zijn werk en bracht de babyfoon. Hij komt pas zondagavond weer terug. Hij is naar Klagenfurt. Ik ben ingedommeld en Jan is schijnbaar opgestaan en die heeft ook Theresa gehaald. Ik werd wakker en het was half 9, ik hoorde Theresa kwetteren. Het bleek super zonnig te zijn en een blauwe lucht al snel werd het 19 graden al is er wel een ijlwindje.
Jan ging met Theresa naar de huisarts lopen want daar lag mijn E-card nog .
Jannick belde om te zeggen dat hij mail had doorgestuurd van de verzekering en Jan heeft dus een nieuwe verzekering, ze komen alleen nog kijken hoe de auto eruit ziet.Alles binnen gehaald maar de printer is nog steeds niet op de een of andere manier goed verbonden met mijn pc. Nu alles getekend en gekopieerd wat meneer Winter nodig heeft en Jan brengt het vanmiddag voor het werk langs.
De rest van de post gedaan, straks ook maar even naar de post als het gaat. Wat telefoontjes gedaan en nu ben ik wel heel moe. Vandaag een lange dag met Theresa dus straks toch zien als Jan naar zijn werk is om de tijd door te komen. Morgen alleen maar in de ochtend en het weekend is Ingrid vrij.
Jan had haar in bed gelegd en ik hoorde haar zo zielig huilen dus toch maar gaan kijken , had hij haar Shaun niet gegeven en zonder slaapt ze niet. Ze was in en in verdrietig . Dus hem gepakt voor haar. Later vraag ik aan Jan hoe kan je haar nou zonder haar Shaun in bed stoppen zegt hij maar ik wist niet waar hij was dus ik zeg altijd even in de slaapkamer van Ingrid en Jannick kijken. Zegt hij maar daar ga ik niet naar binnen. Nou ja. Als ze ´s ochtends wakker wordt pakt ze haar Shaun en gaat naar Papa en Mama.
Ik heb me vandaag weer eens productief gemaakt, de wasmachine, de vaatwasser en mijn koffie volautomaat schoongemaakt en ontkalkt. De ruitjes van de kachel blinkend gemaakt. De was gedaan en opgeruimd.Tja je moet ergens beginnen en zonder heel veel energie moet je toch wat.
De planten binnen en buiten water gegeven. En ik geniet van de eerste voorjaarsdag. Met 23 graden op het balkon geen straf.

Freitag 10.April
Wouw nog veel warmer vandaag. Helaas begon de dag een beetje vroeg, om 5.45 liep de wekker af zodat ik de babyfoon aan kon zetten. Maar de grote helaas dat een kwartier later Theresa al wakker was . We hebben ons alle mogelijke manieren uitgedacht dat ze nog even bij ons wilde liggen maar helaas om 7 uur is Jan er maar uit gegaan en mocht ik nog wat slapen dit niet tot plezier van Theresa want die vond dat Oma ook naar binnen moest.
Maar goed niet heel veel later toch opgestaan en gaan douchen en dan kon Jan ook even douchen.
We zijn naar Liezen gereden want ik had wel het een en ander nodig. Dus eerst naar de Landena in Stainach want ik mag van de week voor het eten van de werkmannen zorgen. Ik heb al 1 dag bedacht en dat is Gulash met Servietenknödel en Rotkraut en de 2e dag weet ik nog niet.
Durf ze niet echt wat Hollands voor te zetten.
Dan naar de Lidl, Möbelix en vandaar naar de Pagro dan maar weer terug getuft en gaan eten. Even later kwam Ingrid thuis vandaag alleen maar tot half 1 gewerkt. Dan is ze nog even langs het bedrijg geweest die de ramen voor het huis maken en heeft ze al het een en ander gezien vooral de voordeur is Ingrid erg blij mee. Ze had gelijk gevraagd of ze wilden eten want ook al is het op het land gebruikelijk er schijnen bedrijven te zijn waar ze het niet mogen .Helemaal blij zijn de 2 mannen dat ze mogen eten dus vooruit dan maar.
Ik heb samen met Ingrid heerlijk in de tuin gezeten en Theresa spelen maar om 15 uur wilde ik toch de post weg gaan brengen en ik had nog wat dingen in de MEZ. Dus heel op mijn gemak gaan wandelen en dat was een genoegen. Ik zag bij de NKD fleece truien in de uitverkoop voor 1,99 en ik vond er 2. (We dragen thuis eigenlijk altijd huiskleren) Ik leg 4 euro neer en krijg 2 euro terug geschoven was het vandaag op alles wat afgeprijst was nogeens 50% dat had ik me niet kunnen bedenken en ik had het ook niet gezien. Dus nog maar even struinen en vond dan ook een fleece joggingbroek en nog een ander soort en dat voor 2,50 per stuk mijn huiskleren heb ik weer voor de winter. Dan nog een skibroek voor Theresa met een heel warm bovenstuk voor 3 euro. Morgen nog even met Jan kijken want die heeft zo´n kapuchontrui of hoe dat ook mag heten waar ik hem in kan uit tekenen en er hingen er daar ook maar ik dacht te groot en ruilen mag je niet meer. Dus als hij zelf even past .
Thuisgekomen had ik het wel even helemaal gehad. Jan kwam ondertussen weer thuis en ik haalde wat dingen uit mijn tas om op te ruimen. Ik loop terug en haal een dunne plak kaas uit mijn tas en ik moest er nog een hebben, tas op zijn kop nee niets. Was die kleine dievegge Felicia met een stuk kaas er vandoor. Ze zat in haar hol ermee en liet het zich smaken terwijl Fiep ergens in een hoekje zielig zat te kwijlen. Ik pak het af loop er mee naar de keuken en kom bij mijn tas zat ze er alweer in.
Ik wilde nu eindelijk weer eens een glas latte machiatto proberen maar er moest een nieuwe waterontharder in en elke keer als ik het doe slaat hij op tilt en als Jannick dan komt en hem erin zet is het goed maar ja die zit in Klagenfurt. Nu heeft Jan met de gebruiksaanwijzing de eerste poging gehad en gaat ook niet. Tja dan ik nog maar een keer kijken zie ik dat Jan in ieder geval het waterreservoir niet heeft afgesloten dus gedaan en ik heb nu koffie nu kijken of het al die moeite waard was-

Ingrid wilde het weekend naar haar moeder maar Theresa heeft nu koorts en hoest. Dus gaat ze niet maar misschien toch zondag nog.

Samstag 11.April
De dag begon donker en somber maar absoluut niet koud. Was op tijd wakker en opgestaan.
Was bij elkaar gezocht en de eerste was aangezet. Nadat Jan was opgestaan ook het bed afgehaald.
Ingrid kwam met Theresa vragen of ze kon komen wassen dus afgesproken dat zij de was uit de droger van mij haalt en de was die nu in de machine zit in de droger doet dan kan ze daarna gaan wassen. Jan en ik gingen naar Liezen om ligstoelen te kopen.
Gisteren toen we in de tuin zaten zegt Ingrid ik moet toch echt ligstoelen kopen, dus ik zeg haar ik heb een Lutz bon gekregen om 2 ligstoelen voor 29,99 samen. (Normaal per stuk) Ik vind het lekkere ligstoelen, super licht,makkelijk op te bergen want je kan ze makkelijk achter elkaar aan een wandhaak hangen en wanneer ze nat worden trekt het er niet in. Van die typische sauna ligstoelen die je met de armhandels achterover klapt. Dus bon gehaald en ja dat vond ze ook wel wat dus ze zegt oh maar dan heb ik die bon ook gekregen dan kunnen jullie ze ook kopen als je dat wilt. Dus oke wij gaan er ook voor. Komt de post krijgt Jan ook de bon maar ja aan 4 stoelen wel voldoende.
Dus naar de Lutz zegt ze eerst je kan maar 2 stoelen op de bon krijgen, dus ik zeg haar ik heb 3 bonnen en we hebben ook passen erbij toen was het goed en kon het ook op 1 bon.
Nou had Jan zijn pas gebruikt en ik had op zijn naam ook nog een bon van 5 euro die nog geldig was en die ik mocht gebruiken bij de kassa. Tja helemaal voor niets gaat niet maar bijna dan maar.
Ik had in de hal een schilderij zonder glas die ik van Ingrid had opgehangen omdat de kleuren er zo mooi staan. Dus vandaag ook maar een nieuwe glaslijst meegenomen. Dan waren we nog even naar de KIKA gelopen want daar was ook uitverkoop en ik vond er een nieuwe staafmixer . Op de doos stonden wit, rood en groen maar ik kon geen groene vinden dus de verkoop dame vraagt me zoek je iets en ik is er nog ergens een groene?? Zegt ze oh ik heb er geloof ik binnen nog in het groen, ik leg het wel bij de kassa. Voor 10 euro een staafmixer in mijn kleur in een mooie opbergdoos. Nou dan ben ik weer helemaal blij met mijn aankopen. Dan met Jan samen gaan eten want bij de kassa van de Lutz krgen we een bon voor een maaltijd met varkensfilet en frietjes voor 2,90, het was voor 1 persoon maar ik had voor Jan nog zijn favoriet op een bon reuze Schnitzel met frites voor 3,90. ( ik eet van zo´n Schnitzel meerdere keren)
Dan was er een gebak aanbieding elk stuk voor 1 euro en dus ook maar 3 stuks meegenomen kunnen we vanmiddag koffie drinken met Ingrid. Ondertussen kwam steeds vaker de zon door en was het zelfs alweer warm.
Ik denk dan maar weer het leven kan goed zijn.
Jan is ondertussen het schilderij aan het inlijsten , ik heb net het eerste deel van de was weg geruimd. Het is bijna 14 uur en het gevoel dat ik alweer een beetje te veel gedaan hebt maar als de zon schijnt wil je meer. Al een deel van de badkamer gesopt (bad, wc en straks nog even de rest)
Nu koffie drinken met Ingrid en Theresa.

Zo klaar met boenen, op een trapje zelfs helemaal bovenop de boiler gesopt , kastjes van hun plaats, alle wanden gesopt en de schone kleedjes weer terug. Eerste schoonmaakklus klaar.

We wonen in een Luftkurort, ik ga dus maar eens informeren wat de regelgeving is ten aanzicht van het verbranden van tuinafval (was volgens ons ook heel wat meer dan dat) We staken zo wat de moord vanmiddag. De deuren dicht gedaan, ramen dicht, erg fijn bij het eerste mooie weer-

Sonntag 12.April
Een beetje sombere morgen maar niet koud. Ingrid en Theresa kwamen even zeggen dat ze naar Oma Katherina gingen.
Wij waren vandaag langzaam aan op gang gekomen en moesten zelfs nog ontbijten. Lekker Kaiserbrotchen gebakken, ik had alleen het kruis schijnbaar niet diep genoeg ingesneden dus het waren een soort ballen geworden maar smaakte prima.
De middag begon met meer zon en het werd langzaam wat vriendelijker. Ik bedacht me dat ik nog steeds bij Danuta basterdsuiker zou ophalen dus het leek me een prima dag om dit te doen. Even gebeld of het kon en of het goed was en ja geen probleem.
Dan eerst nog even middageten en dan op weg naar Donnersbachwald. Het Ennstal is totaal groen en lopen nu ook de bomen en struiken uit maar onderweg naar boven zie je dat op 1000m er nog een inhaalslag bezig is wat de lente betreft. De sneeuw is wel praktisch overal op deze hoogte verdwenen. Danuta en Pim wonen zo geweldig aan het einde van de wereld. De schaapjes en de kipjes (hoewel zeg maar KIP) liepen buiten. Verwelkomt door de honden en Pim. Ik dacht het al te ruiken maar Danuta was stroopwafels voor ons aan het bakken. Hoe groot kan dan je vreugde zijn??? Nou heel groot. Het was zo lekker ondertussen dat we buiten konden zitten en dat tot we weggingen gedaan hebben. Ik zon tanken want tja mijn vitamine D moet opgevijzeld worden.
We hebben een heerlijke middag gehad en gewoon even mensen gezien en gesproken. (die geen familie zijn) We krgen ook nog stropwafels mee naar huis.
Ingrid kwam ´s avonds even vertellen hoe haar dag was geweest en eieren van Oma Kathi brengen.
Ik liet haar een stroopwafel proeven en je hoorde alleen nog maar hmmmmmmmmmmmmm.
Ik heb ook nog een potje met lemonjam meegekregen, die probeer ik voorzichtig na eerst doorgeroerd te hebben. De vorige een whiskey marmelade had ik open gemaakt op zondagmorgen en op een croissantje gedaan de rest van de zondag was ik beschonken. Ik had hem dus niet even doorgeroerd.
Ik hoorde tegen 23 uur Jannick thuis komen, fijn dat hij er weer is.

Montag 13.April
Jannick kwam Theresa brengen, ik even douchen dan ontbijten dan Jan aan de beurt die gelijk een ontbijtje voor Theresa maakte.
Jannick had gelijk een stroopwafel uit het doosje genomen en na de eerste hap met hmmmmmmm lekker vroeg hij wie heeft deze zelfgemaakt??? Volgens hem ook de allerlekkerste Danuta.
Dan belde Jannick dat de A1 monteur met 10 minuten er zou zijn en dat was hij. De nieuwe internet aansluiting lijkt te functioneren. Het kastje staat bij Jannick maar ik heb boven probleemloos internet. Ik kan ook weer uitzending gemist kijken dus het is ook veel sneller. Nou maar hopen dat het zo blijft.
Even later weer de telefoon en Jannick melde dat de Begutachter voor de deur stond voor Jan om naar de auto te kijken voor de verzekering. Het is nu half 11 en het gevoel of er al een dag op zit.
We eten vanmiddag maar Kartoffelstrüdel met Gurkensalat. Voor Theresa heb ik een bevroren Danoontje als toetje.
Net gegeten en ik ben weer doodmoe lijkt of ik de volgende aanval heb, ik zweet weer en ben maar even gaan liggen. Theresa heb ik ook in bed gestopt dus het moet even kunnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 8109

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: