We hadden super mooi weer tot vandaag - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu We hadden super mooi weer tot vandaag - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

We hadden super mooi weer tot vandaag

Blijf op de hoogte en volg

22 April 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Montag 20.April
Gelukkig opnieuw een prachtige zonnige dag. Was wel in de vroege morgen 0 graden maar al snel door de zon warm. Een rustige ochtend want vanmorgen geen Theresa dus kon alles op mijn gemak en met rust doen. Jan ging Jannick helpen met klussen die vandaag en morgen vrij heeft. Al vroeg kwam er emand naar de voordeur kijken want daar is iets mee en daar komen ze binnenkort wat aan doen. Jan en Jannick gingen de buitenverlichting uitbreiden daar voor moest er elektriciteit komen en de deurbel vast aansluiten op het elektra en allemaal van dat soort klusjes. Kregen we onverwacht bezoek van Haje altijd gezellig in dit geval van mij omdat de mannen aan het klussen waren. De hele winter elkaar niet gezien.
Gisteravond ging de telefoon en ik dacht eigenlijk dat het Jannick was maar het bleek Tomas te zijn die volgende week een nachtje komt slapen. Dus allemaal gezellige dingen.
Net maar middageten gedaan en ik kreeg de babyfoon want Ingrid en Jannick moesten dingen gaan halen en Theresa slaapt gelukkig. Ze had vanmorgen lekker buiten gespeeld in de zandbak en met haar fietsen.
We hebben onze vakantieplannen gewijzigd doordat we een weekje ter beschikking hebben en het ook nog eens hemelvaartdag in die week is wordt het een beetje hectisch om naar Rome te gaan. Reistijd geven ze 10 uur aan en om heen en terug te overnachten wordt het weekje erg kort.
Jan wil dan graag naar de Terme dus doen we dat. Reistijd kort met 4 uurtjes en we doen het beide graag. Dan gaan we ipv naar Florence in September naar Rome de volle 14 dagen en we nemen 2 extra dagen om te overnachten op de heen en terug reis. Dan gaan we volgend jaar in September naar Florence. Dan kunnen we daar ook wat langer blijven. Het volgende probleem is dat Ingrid en Jannick eigenlijk willen dat we vanaf de 12. gaan maar we kunnen alleen 14 dagen boeken als we de 5. gaan. Nou ja we zien wel hoe het gaat worden.
Ingrid en Jannick hebben een composter gekocht en aarde voor het Hochbeet en groente zaden alles gelijk erin. Jannick heeft vanavond en vannacht weer ambulancedienst, dus Jan krijgt vanavond de babyfoon want Ingrid en ik gaan zur konstituirenden Sitzung van de SPÖ. Het is in de Fachchule dus lekker dichtbij en er zijn hapjes en drankjes . Ja we hebben wat te vieren met de enorme verkiezingszege.

Het was een aangename en informatieve avond. De gemeenteraadsleden werden angelobt.
Die Angelobung bezeichnet in Österreich die Verpflichtung zur gesetzestreuen und gewissenhaften Ausübung übertragener Funktionen mit einem feierlichen Versprechen, dem Gelöbnis.
Abgeordnete, Regierungsmitglieder, Richter, Soldaten und Beamte haben ein gesetzlich vorgeschriebenes Gelöbnis abzulegen, in dem sie versprechen, der Republik Österreich und dem österreichischen Volk treu zu dienen.

De nieuwe burgermeester en de vice werden officieel gekozen ook al stond van te voren vast wie dat zouden worden dat is eenvoudig als de SPÖ de meerderheid heeft. (normaal gebeurd dat in het Rathaus maar ze dachten dat er te veel mensen zouden komen en dat was ook zo) Dan nog wie het de gemeente gelden beheerd en nog wat info dingen en de stemming tot het samenvoegen van een aantal werkgroepen daar ze elkaar overlappen of in elkaars verlengde liggen. Dan tijd voor de hapjes en de drankjes en de hapjes waren weer om de vingers bij af te likken. Gemaakt door leerlingen van de Fachschule. Het is nu de 3. keer dat ik daar op een bijeenkomst kom en alle keren waren de hapjes geweldig en elke keer andere dingen. Ingrid had ook genoten en die kende ook nog mensen daar. Er waren ook nog buren van ons daar en ja ik ken dus wat mensen door de SPÖ. Dus mijn inburgering gaat hier ook langzaam aan verder.

Dienstag 21.April
Een mooie dag zeer zonnig en ook wel een 20 graden maar door de harde wind ook soms wat fris-
Ik moest al vroeg de babyfoon zetten , Ingrid vertrok om 5.45 en Jannick had vannacht ambulance dienst. Theresa werd om kwart voor 7 wakker en eerst wat kroelen in bed en dan maar naar binnen. Ze heeft samen met mij wat kwark gegeten en later met Opa nog brood. Papa kwam thuis en Jan en Jannick gingen klussen. Ik heb tussen de middag maar pannenkoeken gebakken oa met spek, die vallen bij Jannick altijd in de smaak en Theresa at ook een grote pannenkoek met stroop weg. Dan ging zij slapen en Jannick wachtte op de post want zijn camerabeveiliging zou met de post komen. Ik was ook even gaan tukken maar zowel Theresa als ik werden wakker van de enorme knal van de Eurofighter. Ondertussen waren ze de camera´s aan het ophangen, ze werken ook al en Jannick kan het ook op zijn telefoon bekijken. Er moet nog 1 camera opgehangen worden.
Zo komen we allemaal onze dagen wel door. Jan was weer naar zijn werk vertrokken.
Ondertussen avondeten ook gedaan en we zitten nu te wachten tot Ingrid thuis komt. Nu maar eens de koffie gaan doen.

Mittwoch 22.April
Super mooie en zonnige dag. Theresa werd door Jannick gebracht. Ik was daarvoor heel zachtjes bij hen in de gang om het internet aan te zetten. Toen hoorde ik Papa Papa ik hoor Mama. Tja toen moest ik me wel bekend geven dat het Oma was. Ze was al wakker en lekker nog bij Papa in bed.
Ze heeft lekker ontbeten, super lief gespeeld, goed gedronken, helemaal super middag gegeten en ook veel, lekker een tukje gedaan en weer super lief samen op het balkon tot half 5. Dan nog avondeten gedaan en dan kwam Papa alweer thuis.
Je doet niet veel met haar in de buurt maar het was een gezellige dag.

Donnerstag 23.April
Zwaar bewolkt maar nog steeds een angename temperatuur en af en toe voelde je de zon.
Ingrid was de hele morgen in de tuin aan het werk, Theresa vooral op de trampoline (prima gevangenis) Jan was ook buiten bezig en ik heb de cactussen in grote bakken gedaan. Ik heb er best veel en ze doen het hier heel goed . Ze zaten bijna allemaal in hele kleine potjes en ik wilde ze in langwerpige grote bakken doen zodat ik niet elk plantje apart op de grond moet zetten als ik het raam open moet doen om de buitenbak met planten water te geven. Afgezien ik al heel vaak mezelf aan de cactus haartjes bezeerd heb. Helaas te weinig cactus aarde meegenomen. Jan en ik waren eerst even vanmorgen snel wat inkopen gaan doen. Ik heb nu voor het raam in het trappenhuis 2 bakken staan en 1 grote bak die nog gevuld moet worden aan het trappengathekje.
Ik heb eten gekookt voor ons allemaal en wij hebben dan ook met Ingrid en Theresa gegeten en voor Jannick heeft ze het meegenomen. Dan ging Theresa lekker slapen en Oma wilde nog afval naar beneden brengen en toen liet ik een hele grote pot met cactussen vallen. De trap af niet zo slim en veel opruim werk. Ik had nog veel maagdenpalm die heb ik in de tuin gezet en ook nog een roos die ik in de tuin heb gezet. We hebben het mooie weer tot het laatst benut want het is nu totaal omgeslagen en het regent. Er is zelfs weer sneeuw vanaf een 1000m voorspeld. Gisteren zaten we nog om half 5 bij 27 graden buiten.
Ik denk eraan om de aftandse kapotte vloerbedekking van de trap te verwijderen dan kan dat ook naar Aich want vanaf de 27. kunnen de Gröbmingers 2 weken lang alles gratis in Aich afgeven.
Ik denk dat we nog heel wat bij elkaar kunnen brengen. We willen ook aan het plafond gaan beginnen bij ons in de hal, we weten nog niet of het zich laat verven of dat we moeten zien dat die laag behang van het plafond eraf krijgen. Dan kunnen we de hal nog een keer verven, door de nieuwe ramen en deuren toch beschadigingen. En dan de houten vloer nog bij ons in het trappenhuis lakken. Jan heeft al veel ongerechtigheden uit de vloer geschuurd , het is nog niet goed maar al een hele verbetering. Onder de oude lak zaten witte verfvlekken wat een rot gezicht was. En ik had per ongeluk lak op de vloer ergens uit laten lopen waardoor er harde rillen op zaten. Het is het enige deel van de houten vloer die nog niet klaar is. Dan de volgende stap het verwijderen van de oude vloerbedekking en lagen op de trap en dan verzinnen wat we ermee gaan doen. Ja vervelen doen we ons nog steeds niet.

Zit ik net met Ingrid op de trap te praten over wat we denken te gaan doen komt Theresa met een tube creme ook het trappenhuis in en ze zag eruit als een wit spook. Een beetje veel creme gesmeerd. We moesten er wel om lachen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 8102

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: