Mijn kleine jongetje gaat trouwen - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu Mijn kleine jongetje gaat trouwen - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

Mijn kleine jongetje gaat trouwen

Blijf op de hoogte en volg

03 Juni 2015 | Slovenië, Čatež ob Savi

Samstag 30.Mai
De dag begon met erg mooi en zonnig weer maar in de middag sloeg het om veel wind en regen maar niet koud.
Theresa werd vanmorgen gebracht en Jan is opgestaan, was al een paar dagen snot verkouden en voelde me niet zo fit maar gisteravond werd ik gewoon ziek, opgezette klieren in de hals hoesten koppijn algehele malaise. Ik wil maar niet opknappen, Ingrid zei gisteren al je klinkt weer net zo als laatst met dat gehoest. Dus ik mocht nog even blijven liggen.
Ging vandaag ietsje beter maar toch nog ziek.

Sonntag 31.Mai
Vandaag weer mooi en warm weer wel wat bewolking maar heerlijk. Theresa werd weer door Jannick gebracht die moest het hele weekend werken en Ingrid ook.
Tussen de middag vlees op de tafelgril en lekker op het balkon eten.
Voel me beter dan de afgelopen dagen.
We zijn gaan wandelen met Theresa en kwamen bij Landhaus Georg voorbij en zijn daar naar het terras gegaan om een ijsje te eten. Geweldig daar , een prachtig terras waar je heerlijk kan zitten en een mooi restaurant en het ziet er allemaal goed uit. We hadden Mango en Kokoseis allemaal vers van vers fruit gemaakt echt een verrukking en Theresa wilde Chocola Eis.


Montag 1.Juni
Een mooie zonnige dag maar in de loop van de dag wel steeds meer bewolking.
Jan is aan het voorbalkon bezig om een dichte afrastering te maken van hout ipv het zeil wat er hing. Dat is wat steviger en zekerder voor de vriezer die er staat, nu hebben we toch soms sneeuw of regen binnen het balkon.
Jannick is vrij en vertoeft hier met Theresa en we hebben gezamelijk gegeten , stamppot Rucola met spekjes en gehaktballen met de laatste Hollandse tuinkruiden en jus voor stamppot.
Jan moet zo weer werken en misschien ga ik straks nog met Jannick boodschappen doen in schladming.
Het is vandaag een heel bijzondere dag en het brengt wel onze plannen in de war. Maar dat hebben we er wel voor over.

Dienstag 2.Juni
Gelukkig alweer een hele mooie dag al was er heel veel en soms echt behoorlijke bewolking. In de middag snik heet dan wel blij met wat schaduw.
Kreeg vanmorgen van Jannick de bevestiging dat wat gisteren in de planning stond gelukt was dus ik kan me gaan verheugen.
Ingrid moest vanmorgen wat dingen regelen met de bank en was Theresa dus bij ons.
Daarna samen met Jan op het balkonnetje gegeten van de grilplaat, lekker Griekse gehaktballetjes met Zaziki, ik had grilbrood en die lekker ook met Griekse olie en kruiden en dan gebakken, een salade met fetakaas en smullen maar.
In de middag moest Ingrid nog naar de Baumeister , Theresa en ik meegewandeld en dan wij in het Kurpark spelen tot ze klaar was . Gelukkig was het in de Gradieranlage heerlijk koel want het was in het park behoorlijk heet en dan achter Theresa aanrennen en overal optillen en vanaf tillen zakte bijna door mijn voegen.
Seit Sommer 2007 verfügt Gröbming über eine weitere Attraktion für Gesundheitsbewusste - die Gradieranlage, eine "Freiluftinhalationsstätte" in der über Schwarz- und Weißdornbündel oder Tannenreisig Sole versprüht wird, wodurch eine "Prise Meeresluft" ins Binnenland kommt. Diese wird sitzend oder gehend eingeatmet und verschafft Erleichterung bei Allergien, Gefäßkrankheiten sowie Herz- und Kreislaufunstimmigkeiten. Darüber hinaus beugt die Luft Ermüdungszuständen nach geistiger und körperlicher Anstrengung vor und vermittelt ein Gefühl der Ruhe und Entspannung.
Dan wilde Theresa ijs eten , maar zijn we ipv het Kurparkterras naar St Georg binnendoor gelopen. Het pad gevonden en dat is heel smal en door het groene en dan sta je ineens vlakbij het hotel. Een weg waar veel schoolkinderen gebruik van maken. Want Ingrid wilde het daar ook wel eens zien na mijn verhaal er over. We waren de enige gasten en ik werd al gelijk onthaald door de chef want hij wist nog dat we er zondag waren. Ingrid en Jannick hebben een plan met St Georg en ik dacht dan ga ik het gelijk maar even vragen en wouw wat daar allemaal mogelijk is en hij heeft Ingrid gelijk een rondleiding gegeven. Dan had hij een interessant idee waar Ingrid al helemaal weg van is en wat mij ook super lijkt. Dus moet Ingrid eerst maar eens gaan overleggen met Jannick al denk ik dat Jannick er niets meer tegen in kan brengen.
Vanavond gaat Jannick de broeders en zusters bellen en dan wordt het grote nieuws bekend gegeven.
Ondertussen heeft Jannick dat gedaan en op de een of andere wijze had ik ze al gebeld maar weer opgelegd want ik moest voor Jannick de telefoonnummers opzoeken in mijn telefoon volgens mij ben ik rijp voor iets met grote letters of zo want ik dacht dat ik de nummers te voor schijn haalde maar belde ze dus.

Het gaat allemaal heel spannend worden want eerst wilden ze heel klein trouwen alleen voor het Standesamt en dan later een keer een echt huwelijk voor de kerk met alles erop en eraan. Maar nu wil Ingrid toch wel een grotere bruiloft (haarmoeder is al in de 80) en kijkt ook of Jannick nog klaar gestoomd kan worden zodat ze ook in de kerk kunnen trouwen. De datum ligt vanaf vandaag vast op 29 augustus om 12 uur in Gröbming maar nu wordt er gekeken of de ambtenaar het op locatie wil doen en dan zou het Landhaus St Georg worden. Dus ineens heel veel werk en voorbereidingen.
We hopen dat er broers en zussen kunnen komen , dat zou toch wel leuk voor Jannick zijn.
Er gaan wel kaartjes verstuurd worden maar ook die moeten eerst nog ontworpen en gemaakt worden en dan wordt de tijd heel kort vandaar eerst even bellen.

Mittwoch 3.Juni
Zo het was gelijk bij het opstaan al warm om 8 uur 18 graden en om half 10 al 23 en nu zitten we aan de 31 graden.
Drukke morgen met telefoneren , mijn telefoon draait overuren. Dan moesten we ook Fiep nog naar de dierenarts in Stein brengen voor zijn tand op. Ondertussen ook weer opgehaald en hij is nog vol onder narcose en duurt nog wel tot vanavond heeft de dierenarts gezegd. Elke 2 uur een spuitje met pijnstiller in zijn bekje.
Ondertussen ook wat mogelijkheden voor mensen uitgezocht om naar hier te komen en te overnachten. Ingrid heeft ondertussen al haar bruidsboeket bepaald dus het gaat toch best snel de goede kant op. Zoals het er nu voor staat om 12 uur standamteliche Heirat in het Landhaus dan te voet naar de Katholische Kirche, voor de genodigden dan eten in het Landhaus en in de avond een feest in het Landhaus. Het wordt een Trachtenheirat dus ook ik moet toch weer er op uit want ik kan mijn chique Dirdl niet meer aan en de andere zijn niet geschikt. Jan moet ook nog even kijken of hij iets nodig heeft.
Ben vooral blij met de vele leuke reacties en de moeite die sommige mensen doen om toch te komen, ondanks de korte termijn .
Theresa is nu even hier want er is weer een man voor de verwarming voor een offerte en daarna gaat Ingrid naar de huisarts om zich ziek te melden. Ze heeft nu waar ik net een beetje van aan het beteren ben. Theresa smeert haar neusje met snot dapper door op en aan iedereen. We weten soms echt niet hoe we er aan komen! Laat staan er weer vanaf.
Maar een beetje gelijkmatige temperaturen zouden er ook wel goed aan doen.
3 juni 2015 15:52 | Door: Annemarieke
Nicolette en Jan,
gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk van Jannick en Ingrid!!!
Leuk hoor!

Wij zijn hier aan het aftellen totdat we weer naar Grobming kunnen.
En dan hard aan het werk.
;-)

We zien elkaar dan vast nog wel.

Mocht je nog iets nodig hebben hiervandaan dan moet je het me maar even laten weten.

Liefs,
Annemarieke

9 juni 2015 15:02 | Door: Jeannette
Eén gesprekje met de pastoor en alles is o.k., toch ? Je hoeft niet katholiek te zijn of te worden...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 8106

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: