het weer blijft waardeloos - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu het weer blijft waardeloos - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

het weer blijft waardeloos

26 Mei 2015 | Slovenië, Čatež ob Savi

Sonntag 24.Mai
Wat een verschrikkelijke Pinksteren, je kan gewoon helemaal niets met dit weer. Donker somber en nat. Binnen activiteiten zijn hier nergens en winkels zijn in Oostenrijk echt gesloten. Geen meubelboulevard of koopcentrum, gewoon helemaal niets. Normaal mis ik het niet maar met dit weer had het wel gezellig geweest. Om 10 uur waren de hertjes er weer zag er deze keer maar 2 .
Vanmorgen gezamelijk ontbeten met Jannick en Theresa (Ingrid werkt). Jannick is nu een paar uur de hort op en Theresa is bij Opa en Oma, beetje spelen ,beetje tv en dvd .
Gisteravond het songfestival gekeken , voor ons zat er niet echt een uitschieter bij maar kunnen met de winst van Zweden tevreden zijn.

Montag 25.Mai
Wouw zag zo waar de zon tussendoor even, was in de morgen 17 graden maar in de middag warm genoeg om op het balkon te zitten.
We waren laat opgestaan, 10 uur is echt laat voor ons. Ik was al vroeg wakker maar een poos gelezen en dan koud geworden onder de dekens gekropen en weer in slaap gevallen. Dus laat ontbijt, laat middageten en vanavond laat avondeten. Eten was snel klaar voor Jan de overgebleven broccoli met kaassaus en voor mij de laatste salade daarbij lekker Kartoffelpilzstrüdel.
Lekker Apfeltorte als toetje en zelfs nog een toefje slagroom. Dan kwam Jannick vragen of Jan kon helpen met planken aan de wand in de badkamer. Ze hebben nu toch de wasmachine in de badkamer aangesloten en dan nu de planken erboven. Daarna hebben ze samen mijn balkon eethoekje in elkaar gezet. Ik had kussentjes meegenomen en die kunnen , dus nog wat bij kopen . We hebben er ook al koffie gedronken. Helemaal blij mee laat nu de zon maar komen. Ingrid moest weer gaan werken en vandaag van 15 tot 21 uur. Ze had een mooie caketaart gemaakt en Jan en Jannick die bezig waren aan de planken hoorden haar helemaal uit haar dak gaan. Bleek Theresa 2 grote stukken uit de taart te hebben gegeten. Op een trapje aan het aanrecht. Tja kinderen en katten.
Eind van de middag vroeg Jannick gaan we Pizza halen en ok Jan met hem mee om Pizza te gaan halen. Daar kaant Theresa ook lekker van mee.

Dienstag 26.Mai
Bahhhhhh weer regen en mist en maar 11 graden, we hopen nu dat de weersverwachting gelijk krijgt en dat we naar mooi weer tot zelfs 30 graden gaan. Maar dit weer is wel een domper.
Vanmorgen samen met Jan naar de Pakistanimarkt , zo heet het in de volksmond als er alleen maar van die kledingkramen staan met allemaal hetzelfde en allemaal van die Tulbandmannen. Nu was er echt helemaal niets behalve bovenstaande door de regen. Gelukkig voor ons wel een kraam met Langos waar we uiteraard de Langos gegeten hebben. Ik heb daar wel weer even genoeg aan , Jan kan dan de restanten van de Pizza van gisteren eten . Voor vanavond een grote wok met bami gemaakt en voor morgen al een grote bak spareribs.
Beneden is Reini aan het werk de broer van Ingrid , ik geloof aan de vensterbanken van de nieuwe ramen. Jan gaat straks weer werken en ik nog even wat administratieve taken doen.
Kreeg fotos van Diane nog van de vakantie.