Laatste dagen Catez - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu Laatste dagen Catez - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Catez

15 Mei 2015 | Slovenië, Čatež ob Savi

Freitag 15.Mai
Wouw we wisten dat het eens moest komen het onweer en de regen. Dat begon gisteravond en duurde de hele nacht. Theresa werd in de vroege ochtend uren wakker en kwam bij ons liggen en met zijn drieen nog geslapen tot half 8.
Helaas regent het nog steeds en zeer zwaar bewolkt niet echt koud of zo.
We zijn eerst ons ontbijt gaan halen met zijn drietjes en dan ontbijten. Theresa werkte een hele croissant met jam naar binnen. Dan alvast inpakken want we wisselen dan vandaag al van huisje.

Om 12 uur komt Ela dan kunnen we gaan verhuizen.

Nou dan heb je alles ingepakt en opgeruimd en zit te wachten op de sleutel en dan komt er niemand.
Dus Jan naar de couriers toe en even later komt hij terug en zegt we kunnen blijven zitten. Nou dan ben ik witheet van woede want dat hadden ze ook even kunnen komen zeggen want dan hadden we geen hele morgen ingepakt en opgeruimd en zitten wachten maar waren we iets gaan doen. Nu ben ik een halve dag kwijt van de ene dag die we hebben bijgeboekt en dat tegen een forse prijs. Daar ga ik het nog wel even over hebben.

Het was de hele dag slecht weer met veel regen dus we konden niet buiten zwemmen , binnen mag je maar 1x 3 uur dus wat later op de middag gaan zwemmen.
Dan eerst maar even een jas gaan scoren voor Theresa en wat luiers want die heeft ze niet bij haar . We wilden een regenjasje maar nergens eentje te vinden dan maar bij een sportzaak in de uitverkoop een Slazenger jas gekocht, een beetje te groot maar het gaat en is in ieder geval lekker warm. Theresa geniet zo van het zwemmen en het is best lachen want alles wat ze grotere kinderen ziet doen wil ze ook. Er waren kinderen die water omhoog spuugde als een fontein maar zij slikt het water door en we hebben heel veel moeite moeten doen om haar dat niet te laten doen. Dan heeft ze gezien bellen blazen op het water door je mond erin te doen en dan blazen nou dat lukt haar dan wel. Duiken kinderen onder water wil ze dat ook maar ze houdt haar adem niet in. Ook niet na een paar keer water gehapt te hebben.
Ze ging met Opa op de glijbaan die ze altijd samen doen maar nu stond er veel water in de kom en ze ging koppie onder half weg maar ondanks dat wil ze nog een keer. Maar Opa wilde dat niet meer. Dus brullen. Konden haar afleiden door naar de grot te gaan dat vindt ze ok erg leuk als de sproedel het niet doet springt ze graag van de onderwaterbanken in het water en als de sproedel het doet wil ze er steeds in en doet dat dan ook. Nu doet de galm het ook in die grot en we hadden nog nooit van alle keren dat we hier komen de waterval zien doen op de grot maar nu wel en daar kan je dan ook onder. Ook is in dat bad regelmatig regen vanuit de grote boom hadden we ook nog nooit gezien.
Thuis gekomen mocht ze gelijk haar piama aan en dan heel even tv kijken en dan tijd om te gaan slapen. In de avond hoorden we haar ineens en ik ga kijken staat ze slapend tussen de nachtkastjes en haar bed. Heb ik haar maar gepakt en in bed gestopt en ze sliep gewoon verder. Lijkt een beetje op slaapwandelen.

Samstag 16.Mai
Vanmorgen ergens in de vroegte kwam Theresa bij ons liggen en we sliepen nog tot kwart voor 8. Dus geen klagen.
Vanmorgen flink mistig maar droog en heel zwaar bewolkt. Het klaarde steeds meer op en in de middag werd het zelfs weer warm en tegen het eind van de middag piepte de zon er door heen.
We waren eerst ons ontbijt gaan halen dan ontbijten . In de morgen ons vermaakt met tv en ik met lezen. Dan zijn we gaan buiten spelen en wandelen. Eerst met Ans even de nieuwe Lodgetenten gaan bezichtigen erg mooi en leuk met 6 slaapplaatsen een soort blokhut houten keuken en een apart toilet. Groot houten afgeschermd en overdakt terras, binnen en buiten een grote tafel met stoelen en ligstoelen. Houten vloer die gelijk is met de hoogte van het terras in de tent, een kacheltje, een grote koelkast met een redelijke vriezer dus van een hoop gemakken voorzien. Dat is dus Glamping.
Dan gaan spelen in de speeltuin met Theresa en een grote wandeling om het meer voor haar. Het indianendorp vindt ze geweldig en dan vissen kijken want die zijn er zo veel. Dan helemaal naar de winkeltjes gelopen en daar weer in de speeltuin spelen en dan nog een ijsje gaan eten. Het laatste stukje terug heeft Opa haar gedragen dan mag je ook wel moe zijn. Een poosje tv kijken onder haar dekentje met Shaun haar schaap dan rust ze toch uit. Ze heeft van Oma warme zachte huissokken gekregen met nopjes eronder en dan zit ze de hele tijd onder haar dekentje aan haar sokjes te frutselen ze vindt ze helemaal lekker. Dan was het weer tijd om te gaan zwemmen en ze geniet gewoon. Doordat de zon was gaan schijnen was het buiten in het bad heerlijk en dan geniet ze helemaal. Ze mocht met Opa vandaag van een andere glijbaan maar ja dat is niet genoeg en dus weer brullen. Ze had haar bandje niet om anders pas je niet in de glijbaan en ze was zo boos dat ze niet in de gaten had dat ze zich zelf zonder bandje voortbewoog in het water een soort op zijn hondjes zwemmen. We zorgden wel dat ze niet onder ging maar we hebben er wel heel hard om gelachen. Dan haar bandje weer om en in het golfslagbad dat vindt ze ook erg lekker en we mogen haar niet vast houden ze dobbert gewoon zelf. In het bad ging ze met Oma eerst Zumba doen en later gymnastiek , nog even in het bad met de bubbelbanken die vindt ze alleen maar leuk omdat ze van die banken in het diepe water kan springen. Ziet ze kinderen crawl doen doet zij het ook.
Dan weer eruit wat natuurlijk niet haar idee is maar toch eruit.
Oma snel eten gemaakt en ze eet dan zo lekker, komkommer, tomaatjes, stokbrood en gehaktvleesjes. Daarna moest ze steeds heel hard huilen want ze had buikpijn omdat ze haar boodschap moest doen en dat laat ze niet gaan. Oma met haar naar het toilet, Opa met haar naar het toilet en dat gaat dan zo door , buikje wrijven, haar voorover laten bukken bij een stoel en het zat er echt aan te komen maar ze laat het niet komen. Dan bij Opa en daar lukte het eindelijk. Dan is het de moeite waard en even met haar naar de badkamer en verschonen en wassen.
Daarna kon ze het toetje een taartpunt op. Dan mag ze nog opblijven tot 8 uur , tandjes poetsen en gaat ze slapen wat ze altijd direct doet.
Voor ons tijd om Donna Leon te gaan kijken en wat heet kijken 2 afleveringen na elkaar en we genieten van alle beelden van Venedig en Veneto die roepen altijd Sehnsucht op.

Sonntag 17.Mai
Helaas voor ons hier prachtig mooi en warm weer maar wij gaan naar huis.
Theresa was vannacht wat onrustig en kermde af en toe in haar slaap en toen ze om 5 uur kwam bleek ze weer een zeer grote boodschap gedaan te hebben. Ze sliep nog bij ons tot 7 uur en dan maar opgestaan . Jan voelde zich niet zo lekker en had diaree, hij is ook altijd eigenwijs met water drinken. Het is hier heel erg met chloor erin. Ik drink flessen water en Theresa ook.
Ontbeten en opgeruimd , inpakken en gelijk de auto in. Om half 9 waren we klaar . Normaal komt een courier een dag van te voren vragen wanneer je van plan bent te vertrekken maar niets gehoord of gezien. Omdat ze geen receptietijden hanteren kan je ze ook niet zo makkelijk bereiken en als je zo maar aan komt voelt het altijd of je ze stoort. Dus maar even naar de camper maar niemand daar dan maar naar de caravan waar ze kantoor houden en geklopt. Bleken ze nog te slapen en meneer kwam in zijn piama met daarover heen een broek en een los hangend jasje en een peuk in zijn waffel naar ons toe. Echt lekker representatief naar de gasten toe. Mevrouw was niet van plan uit bed te komen en om behoorlijk afscheid te nemen. Als cadeautje lag er van hun hond drolletjes op de oprit heb ik gisteren niet gezien anders had ik ze zeker erop aangesproken. Nadat zijn peuk was opgerookt maakt hij het uit op het terras en laat de peuk tussen de kieren door onder het terras vallen, dan maar hopen dat het echt uit is en het eronder niet droog is.
We zijn naar buiten gereden hebben de auto geparkeerd en ik ben samen met Theresa gaan zwemmen voor de laatste keer. Een uurtje met haar in een bijna leeg zwembad gezwommen en dan zeer tegen haar zin eruit. Dan was het tijd om op weg te gaan en we genoten van de rit binnen door , het is er zo mooi en het was zo super zonnig. Bij Maribor werd het zwaar bewolkt en het was in Oostenrijk geen mooi weer en een stuk koeler. Rondom 15 uur thuis gekomen en het werd in de middag nog lekker maar niet zo warm als we gewend waren.
Jan en ik zijn maar naar de McD gereden en hebben daar wat fastfood gescoord. Ingrid kwam met Theresa langs , Jannick was gaan go-karten in Schladming met een aantal brandweer collega´s .
Ik voel me sinds heel lange tijd weer een beetje er boven op, de gezellige mensen waar ik de afgelopen 2 weken mee ben opgetrokken en daardoor ook hele leuke vakantie dagen had. Dank jullie wel Jordy en Diane!!! Dan nog een paar daagjes met Theresa keutelen. Wat willen we nog meer?