back home , hoam im wunderscheanan Gröbming - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu back home , hoam im wunderscheanan Gröbming - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

back home , hoam im wunderscheanan Gröbming

Blijf op de hoogte en volg

30 Maart 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Montag 30.März
Wat een storm trok er over gisteravond en in de nacht, maar wij lekker warm in ons bed in het hotel. Goed geslapen en ondanks het uurtje korter slapen door de zomertijd niet echt problemen.
Ontbijten , auto inpakken , even in de buurt naar een supermarkt en dan echt op weg naar huis. Tot Duitsland hadden we droog weer en af en toe zelfs een zonnetje maar in Duitsland sloeg het slechte weer toe en hoe dichter we bij huis kwamen des te slechter werd het. Vanaf Munchen hoosde het en bij de grens kregen we al te zien dat de B320 bij Radstadt afgesloten was. Een ongeluk met een LKW ging nog uren duren en het vracht verkeer moest dus gelijk al een andere route maar PKW ´s konden omrijden over Forstau en omdat dat een stukje hoger ligt was daar hevige sneeuwval en reden we door de sneeuw tot Pichl. Dan weer door het Ennstal tot thuis. Het stormt en het is net boven nul graden. Hadden we het al koud in Frankrijk het is hier nog kouder.
Thuis was het huis koudddddddddddddddd dus snel de kachel aan en Jannick heeft de boilers weer ingeschakeld dus ook nog geen warm water.
Felicia was helemaal gek van vreugde en Fiep ging zich boos verstoppen toen we binnen kwamen.
Barbara gebeld dat we thuis waren gekomen en ze vertelde dat ze totaal geen problemen met die 2 heeft gehad. Gelukkig was het al snel goed na een extra versnapering.
De wasmachine staat aan en ik ga het nu in de droger doen. Morgen weer helemaal bij net de kranten van afgelopen week gelezen inclusief de plaatselijke sukkeltjes.
Onderweg naar huis vandaag kregen we een achterlijk nieuwtje te horen van onze bank daar lag een brief met een opzegging van onze auto verzekering wegens te veel schade. Wij weten van niets en ook bij thuiskomst helemaal niets. De bank kreeg het waarschijnlijk omdat we een leasing op de auto bij hen hebben. Ik snap niet dat ze dat kunnen maken. Jan heeft 50 jaar zijn rijbewijs heeft altijd zelf schadevrij gereden, hij kreeg vanuit Nederland papieren mee waarin staat dat hij 40 jaar schade vrij had gereden omdat ze dat hier niet geloofde. We hebben onze auto nu 5 jaar en de eerste schade was toen hij 6 weken oud was en dat was hagelschade en dat had een hele regio aan zijn auto. 3 jaar terug heeft iemand onze auto aan de achterzijde in elkaar gereden maar geen berichtje erbij dus ook voor ons een flink bedrag aan eigen risico , een jaar later hetzelfde maar andere plek en weer geen briefje en een flink bedrag voor ons ook. Nu krijgt Jan een steen op zijn voorruit en ipv een ster gelijk een scheur in de ruit. We hebben een aparte verzekering voor vensterschade en in 5 jaar dus de eerste keer. En nu uit de verzekering gegooid wegens te veel schade . Heeft iemand hier ervaring mee? Dan horen we het graag want een nieuwe verzekering wordt moeilijk of heel veel geld. Jan rijdt 30.000 km per jaar en de meeste daarvan in het buitenland, Nederland, Duitsland, Italie, Kroatie en Slovenie en alle schades zijn in Oostenrijk veroorzaakt.


Dienstag 31.März
Het weer viel vandaag reuze mee na alle kou en wind scheen het zonnetje en werd het best lekker. Helaas later op de dag weer kou, wind , regen en we hadden zelfs alweer wat sneeuw. Voor morgen zijn de berichten sneeuwval tot op 400 meter en orkaanwind.
Vanmorgen moest ik eerst voor de uitslagen naar de huisarts , helaas niet goed en de komende tijd wat meer onderzoeken en misschien ziekenhuis opname. Daarvoor met de verzekering gebeld en ik had de brief die naar de bank is gegaan nodig. Maar die hadden ze al aan Ingrid meegegeven.
Her en der geinformeerd maar ze mogen het gewoon niet mensen uit de verzekering zetten maar ze doen het toch en Oostenrijkers zijn allemaal bang en zeggen ja en amen.
Na het middageten met Jan naar Schladming en dat mens achter de balie vond het ook maar raar en nadat ze gebeld had zei ze maar jullie hebben je adres wijziging niet doorgegeven. Ze hebben de post naar Ramsau gestuurd en we hebben in de tussen tijd echt 4 jaar in de Sölk gewoond waar ook de schades waren ontstaan en die ook op dat adres zijn afgehandeld, dus dat klopt niet, Ook hebben we de verlengingspapieren hier op de Stoderstrasse gewoon op dit adres geschreven gekregen. Maar een poosje terug zijn veel maatschappijen door de Europeesche Unie terecht gewezen dat ze ouderen niet uit de verzekering mogen zetten om hun leeftijd en ik denk dat ze gewoon naar mogelijkheden zoeken om het wel te doen. De dame ging ineens aan de kant van de verzekering staan en zei ik weet het ik heb er voor geleerd en ik diende haar van repliek door te zeggen dat ze het dan niet goed geleerd heeft of niet helemaal begrepen. Ze kon in de polis niet laten zien waar het stond maar zo was het nou eenmaal dat mogen verzekeringen. (die staan uiteraard boven de wet)
Toen ze ook nog zei ik ga eerst iemand anders helpen zijn wij maar weg gegaan . En ze zei tja geen adres veranderd nou dan ben je pas echt een sufferd als je daar achter je computer staat en daar het goede adres in staat en ik de papieren bij me heb met het juiste adres.
Jannick heeft ondertussen met een bekende van hem gebeld waar hij zijn verzekeringen heeft maar ok het bedrijf waar hij werkt enz. Die vindt het ook maar raar en heeft gezegd dat het niet mag maar dat hij weet dat het gebeurd en dat hij mensen heeft die 10 schades per jaar hebben en dan zelfs niet er uit gegooid worden. Hij wil in ieder geval de verzekering er toe brengen om het geen er uit gooien is (want dan wordt het moeilijk opnieuw verzekeren) maar een normale opzegging zodat er een gewone verzekering kan worden afgesloten.
We werden later gebeld door de verzekering (de juridische afdeling) en we waren aan het inkopen doen en dat ook gezegd en daarna werkt Jan dus dat we morgen zelf wel contact opnemen. Ik ben erg allergisch voor mensen die me zeggen wat ik moet doen, ze kunnen vragen of ik iets wil doen maar moeten NEE en we hebben onze premie altijd betaald en op tijd dus het is geen moeten. Ook bij de bank kregen we te horen dat we eerder hadden MOETEN komen en dan ze ons niet konden helpen. We waren er om half 12 en de bank sluit om 12 uur dus ik vind dat we het recht hebben om om half 12 te komen. Eerder ging niet omdat ik een afspraak bij de arts had maar dat gaat ze niet aan en in de middag gaat niet want Jan werkt. (ze gaan pas om half 3 of zo weer open) En we hoorden het pas gisteren omdat Ingrid toevallig met de bank belde. Ik vind het ook niet netjes dat ze zaken van ons aan haar meegeven want nu stonden wij daar voor …...!

Een berichtje in de krant waar Jannick in wordt genoemd ook altijd leuk. Zet de gescande versie hier onder.

Maar goed gezellig inkopen gedaan allerlei leuke dingen gekocht in de uitverkoop. Ik heb paasbakvormen gekocht voor mezelf maar ik ging eigenlijk voor onderbroeken voor mezelf en dat werden er maar 2 omdat ze of grote maten of kleine maten hadden en niets er tussen in en een beetje jeu mag het toch wel zijn en geen tenten zonder stokken.

Ik had een berichtje van Danuta dat mijn basterdsuiker is aangekomen en ik ben helemaal blij omdat ik daar toch graag mee bak . Maar even kijken wanneer we weer kunnen want de komende dagen heb ik Theresa die denkt dat haar man Pim Sinterklaas is door zijn lange witte baard. Morgen super slecht weer om hoog te rijden maar misschien vrijdagmorgen.

Eind van de middag werd het echt koud en er viel behalve regen zelfs alweer wat natte sneeuw en ik was blij dat Jan klaar was en we naar huis konden.
Weer een dag voorbij hoop dat de rest van de week gezelliger wordt.

Ohhhhhh vergeet ik bijna het beste nieuws van de dag NINA heeft haar zwemdiploma A gehaald en daar zijn Opa en Oma heel trots op want we weten dat het moeilijk voor Nina was. Foto met diploma hier onder.
Dat kleurt eigenlijk onze dag weer met een regenboog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 8095

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: