Genieten van het mooie weer en veel opruimen - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu Genieten van het mooie weer en veel opruimen - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

Genieten van het mooie weer en veel opruimen

Blijf op de hoogte en volg

26 April 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Freitag 25.April
Vandaag gelukkig weer beter weer en in de middag zelfs weer zeer zonnig en warm.
Op veel plaatsen werden ze vanmorgen wakker en lag er sneeuw bij ons gelukkig niet.
Ik heb het balkon aan de voorkant helemaal leeg gemaakt, de vriezer op een andere plaats gezet zodat ik er makkelijker bij kan. Er stond een kast die staat al voor Aich beneden en veel oude kapotte plantenbakken enz. ook weg. Ik had een hele grote plantenbak met een hele hoge plant erin die de winter niet overleeft heeft dus ook weg. Alle aarde uit de bakken die weg konden gebruikt in de tuin. Ik had heel veel maagdenpalm in de bakken en die staan nu ook in de tuin. Ik had zelfs een roos die helemaal was uitgekomen waarvan ik vorig jaar al dacht dat hij dood was dus die staat nu ook in de tuin. Een aantal bakken gevuld voor het achter balkon met oa geraniums. De kasten die in de hal stonden gaan naar het achter balkon. En op de plaats waar ze stonden gaat Jan een schoenenkast maken maar dan niet zo hoog zodat het er lekker licht blijft. Hij heeft vandaag weer geschuurd aan de vloer en het ziet er goed uit. We waren eerst nog even snel wat boodschappen doen en nog een zakje cactusaarde bijgehaald zodat ik ook de laatste cactussen in de bakken kan zetten. Ook nog even een Roggenkrapfen met Steierkas gegeten. Toen ging ik even bij de kapper vragen of ze tijd om te knippen hadden en ik kon gelijk blijven dus Jan naar huis en ik later.
Terwijl Ingrid ook buiten bezig was ging Theresa weer op de trampoline springen en in de zandbak spelen.

Ik heb gisteren van Jannick de vakantie fotos die hij gemaakt had in Disney gekregen dus die staan nu bij het stuk ´´we genieten de vakantie en Disney´´. Ook de fotos die in de attracties zijn gemaakt en op de audientie bij Mickey Mouse. Dat zijn echt hele leuke fotos die je zelf gewoon niet kan maken.

Net nog even de was gedaan en ik heb een goed gevoel bij vandaag.

Samstag 25.April
Zo dat was balen werd ik om 1 uur wakker van het brandweeralarm, dat is heel vervelend als je net in het diepst van je slaap bent want daarna kom ik weer moeilijk in slaap. Jan had niets gehoord maar Ingrid was er ook wakker van geworden. Ik geloof dat we de sirene nu beter horen omdat hij nu op het nieuwe Rusthaus staat en dat is dichterbij.
Mooie zonnige en warme dag. Theresa kwam even bij Opa en Oma en Mama ging alles in de auto zetten want ze gaan het weekend weg. Morgen is de Firmung van een neefje van Theresa in Graz. Jannick is nog op de Messe in Zeltweg . Had Ingrid geen telefoonoplader en haar telefoon is leeg ik denk ach dan neemt ze de mijne maar als die past maar ik wist toen nog niet dat ze hem mee zou nemen. Dus als Jannick tussendoor thuis komt (ik hoop vanavond) dan kan ik de mijne ook weer opladen. Ik moet er nog een hebben maar de grote vraag is dan altijd WAARRRRRRRRRRR.
Ingrid kwam ven bellen met mijn telefoon naar Jannick en gelijk gevraagd wat er was vannacht. Er was brand in Lengdorf in een Wirtschaftsgebäude.
Had Jannick maar weer geluk dat hij niet in de buurt was hoefde hij er ook vannacht niet uit.
Samen met Jan wat inkopen gedaan dan koffie gedronken met een enorme Riesen Topfegolatchen, ze waren zo groot dat we beide geen trek meer hadden in middageten .
Aangezien aankomende week grootafval gratis kan worden afgegeven in Aich voor de inwoners van Gröbming zijn we alles aan het organiseren en uitzoeken. Ik had nog een oude goede droger die Ingrid eerst wilde hebben maar nu toch niet dus gelijk vandaag op de Ennstal Tauschkreis gezet.
Ook onze luchtbevochtiger, dolce gusto ,dakbox, lampen erop gezet. Mag allemaal gratis opgehaald worden. Binnen een kwartier een hele lijst met mensen die zich gemeld hebben. De droger is al opgehaald , de lampen en de dakbox morgen. Dat ruimt al lekker op. De stapel voor Aich groeit ook gestag aan. Heerlijk in de middag samen met Jan op onze nieuwe ligstoelen in de tuin in de zon liggen bakken. Drankje en een ereader erbij totaal tevreden. Net nog kaasfondue met Jan samen , glaasje wijn erbij dan is het leven weer helemaal goed. Jan heeft vandaag ook nog een kast naast de vriezer op het voorbalkon gezet en ik al mijn schoonmaakspullen , plantenspullen, vazen, potjes enz. al er in gezet. Ziet er steeds opgeruimder uit. Er komen zelfs beneden in de kelder al lege plekken. Het grote aquarium wat er stond heeft Ingrid nu in gebruik met tomatenplanten erin.
Morgen moeten we toch op de zolder zijn om de slaapspullen voor Tomas eraf te halen en daar staan ook nog houten nachtkasten van de vorige eigenaar die we dan gelijk eraf gaan halen om weg te gooien. Dan geloof ik dat wij er door heen zijn.

Sontag 26.April
Niet te geloven werd ik vanmorgen even na 6 uur wakker van de muziek van het muziekcorps Gröbming. Ze waren aan het spelen een eindje verder bij de buren en duss maar wat aan getrokken want het zag er naar uit dat wij ook een serenade kregen.
Jannick was gisteravond thuis gekomen dus hem ook maar gewekt .En inderdaad we kregen ook een riedeltje te horen. Jannick is dan naar beneden gelopen om hen geld te geven. Ze doen dit altijd rondom de 1.mei in de Sölk kwamen ze op 1 mei en waren ze niet zo vroeg bij ons omdat we daar wat verder op de route woonden. Jan kende iemand die speelde van het Bezirk en Jannick een aantal van de brandweer. Na ons gingen ze een voor een de buren hier in het wijkje langs wel gezellig die muziek. En tja wat doe je dan zo vroeg ? Dan maar koffie drinken en voor Jannick nog eentje want die moest om half 8 weer naar zijn werk op de beurs in Zeltweg. Hij had helemaal geen zin en zei dat hij even beurzen moe was zo aan het einde van het beursseizoen. Na deze nog eentje in Graz.
Ik heb verse broodjes gebakken en om 9 uur hadden we het groot vuil al van de zolder, de slaapspullen van Tomas al naar beneden gehaald en geen idee wat we nog meer klaar hadden. Het was buiten al zonnig en 16 graden en een uurtje later waren het er al 21. Dan heb ik een taart gemaakt en Jan heeft al heel veel buiten gezet van het grootvuil. Ik ben helemaal trots op mezelf want ik heb dan ook maar de gordijntjes voor de hal genaaid en gelijk de mand met verstelgoed gedaan. Strijken en verstelgoed heb ik zoooooooooooooooooooooo hekel aan. Dan middageten gemaakt en daarna met Jan in de tuin op de ligstoelen. Helaas trok het tegen het eind van de middag helemaal dicht met bewolking en nu spettert het zelfs een beetje. Goed voor het ingezaaide gras van Jannick. Maar dan moet er wel een echt buitje komen.
Vandaag is de Erstkommunion van Andreas het neefje van Theresa in Graz, ze treffen het wel met het mooie weer. Ingrid gaat in ieder geval vanavond nog naar haar moeder in Oberwölz.
Jannick zou dan ook nog daar langs gaan want vanaf Zeltweg is Oberwölz niet zo ver. Dan gaat hij morgen de camper en de caravan vanaf Zeltweg naar Graz trekken om daar weer te gaan opbouwen.
Morgen gelijk een gezellige dag want behalve dat Tomas al vroeg hier is komt ook Jeanette uit Schladming koffie drinken en Margrieten brengen.


Zo vanavond zijn de lampen en de dakbox ook opgehaald. Die zijn goed besteed aan de mensen die het opgehaald hebben. Mensen uit Kosovo die hier wonen waar van de man werkeloos is geworden.
De lamen waren eigenlijk door een ander gereserveerd maar die liet niets meer van zich horen dus mochten ze die ook meenemen. Het voelt goed dat ik niet alles gewoon weg gegooid heb.

Ik heb het gevoel dat ik eindelijk wat meer fut krijg al houdt het nog niet over en ik heb toch best actief gedaan. Misschien dat de voedingssupplementen toch helpen. In ieder geval de zon daar krijg ik ook een goed humeur van.

Nellie
Ha Nicolette mooi hoor de foto´s en wat is het er mooi in duitsland ik geniet als je me
elke keer weer wat stuurt om te lezen wat er allemaal gebeurd bij jullie en verslagen wat jullie allemaal doen leuk hoor ,ik zeg net tegen mijn zoon dat ik altijd verslagen krijg om
te lezen ,en dat ik met jou op padvinderij heb gezeten ,toen we op vakantie gingen van de padvinderij dat was erg leuk ,heb ook een hoop gedaan in de tuin met de hogedrukreiniger want de tegels waren zo groen ,dat ik ze niet normaal meer schoon kreeg .
Het is hier ook lekker weer heerlijk het zonnetje weer ,de mensen bloeien weer helemaal op ,en het blijft weer lekker lang licht, nou Nicolette genieten jullie maar daar in het mooie
duitsland groetjes en tot horen´s
Nellie v Haarlem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 8037

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: