Koningsdag in Hart bei Graz - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu Koningsdag in Hart bei Graz - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

Koningsdag in Hart bei Graz

Blijf op de hoogte en volg

01 Mei 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Dienstag 27.April
Hoe erg kan je balen, hoe erg kan je je schamen ?? Nou heel erg en daarbij een gigantische boosheid. Geloof het of niet voor het derde jaar op rij heeft iemand onze auto in de prak gereden en geen briefje erbij. Rechts achter aan de zijkant van de auto inclusief de rechter achterdeur. Deze keer in Schladming. Kost ons dus de eigen bijdrage daar gaat mijn vakantiegeld voor het 3. jaar op rij. En we hebben onze papieren van de nieuwe verzekering nog niet eens binnen terwijl we bij de oude verzekering eruit gegooid werden om dit soort dingen. Jan moet nog aangifte gaan doen en dan maar eens met de meneer van de verzekering praten. Maar ik ben ziedend!!!!!!!

Op tijd op want rondom 8 uur kwam Haje , Tomas afleveren en dan ging hij door naar de garage in Liezen. Tomas logeert een nachtje en dan morgen terug naar Nederland. Hij zag er gewoon poepbruin uit met van die witte zonnebril ogen zoals al die skileraren er na de winter uit zien.
Hij is helaas gezakt voor zijn Landesdiploma wat hem een jaar kost maar dan hoeft hij wel alleen maar die 2 onderdelen te doen en kan zich daar helemaal op concentreren.
Het was helemaal een drukke gezellige dag want om half 10 kwam Jeanette uit Schladming met 2 tassen vol Nederlandse tijdschriften en boeken. Kreeg ook nog heerlijk chocolade eieren gevuld met marsepein. Hoe goed kan je dag dan zijn? Erg mooi weer vandaag dus in de middag met Tomas een ronde Gröbming gedaan. Bij ons vandaan over de Panorama/Kulmweg bij het zwembad naar beneden door het dorp naar de andere kant langs de Mez weer terug. Zo heeft hij een aardige indruk van Gröbming gekregen.

Mittwoch
Helaas vandaag een donkere sombere dag en het werd eigenlijk alleen maar donkerder en af en toe behoorlijke windvlagen. Was redelijk op tijd eruit, ontbijtje gemaakt voor ons allen , lekker eitjes met spek erbij gebakken. Nadat Tomas opgestaan was even de bedrommel opgeruimd en we kregen lekker chocola van Tomas .
Ingrid en Theresa kwamen voorbij maar we moesten al Tomas weg gaan brengen naar Schladming. Ik dacht dan ga ik mee kan ik gelijk bij de Eurogast groente kopen want de supermarkten hebben gewoon niets. Afscheid genomen van Tomas dan naar de Eurogast en daar keek ik op mijn neus voor het eerst dat ik daar kom dat er ook gewoon geen groente was wel een pakje witlof dus die meegenomen. Maar die hal was gewoon leeg.
Dan maar weer naar huis, we kwamen gelijk met Ingrid en Theresa thuis . Theresa stiefelde gelijk naar boven en ging met mijn gekregen chocolade van Tomas vandoor. Dus die even terug gehaald maar ze mocht wel een stuk chocolade hebben dat was ook goed. Ingrid kwam ook boven en samen koffie gedronken en ik had nog lekkere kwarktaart , ze had voor ons van die lekkere Steierkasbrotstangl meegenomen-

Mittwoch 29.April
Redelijk weer droog, af en toe wat koude wind maar wel veel zon.
Feestdag voor ons, het is onze 16.trouwdag.
Jannick kwam Theresa brengen en we vermaakten ons wel. De was gedaan, eten gekookt, middageten en Theresa naar bed. Samen met Jan op het balkon een poos in de zon gezeten. Dan is Jan de aangifte gaan doen van de schade aan de auto bij de Polizei. Daarna is hij doorgegaan met een auto vol afval naar Aich en dan door naar zijn werk. Ingrid was ook vanmorgen vroeg met een auto vol weg gegaan en die heeft na haar werk het weg gebracht. Ze moest vandaag maar tot half 4 werken. Ondertussen was Jannick al vroeg in de middag thuis gekomen want die was niet lekker.
Later weer opgeknapt en samen met Ingrid hun autos uitgeruimd en schoongemaakt want Jannick ruilt zijn auto voor een nog kleinere Renault in. Hij heeft nu een grote clio en krijgt dan een twingo.
De auto wordt toch alleen gebruikt om mee naar het werk te gaan want de scenic is de familieauto.
Dan hebben we met zijn allen nog vanavond Apfelstrüdel gegeten en dan zijn zij naar beneden gegaan en ik heb het halletje schoongemaakt en nadat het droog was een laag lak erop.


Kijk ik vandaag op mijn mail heb ik een bericht van HRS waar ik gisteren een omboeking gemaakt had en zie dat ze ipv 1 mei de datum van gisteren hadden genomen dus het hotel maar rechtstreeks gebeld uitgelegd dat het voor 1 mei bedoeld was en we kunnen dan gewoon komen. Een hele opluchting zeker omdat zij de boeking gisteren hebben gekregen en wij niet kwamen opdagen. Ik had grote problemen want ik kon niet omboeken wel storneren dus dat had ik gedaan en dan een nieuwe boeking gemaakt maar met dus ook niet goed en ik kreeg ook niet gelijk mail binnen dus daar aan kon ik het ook niet zien.
Dan kwam vanmiddag Ingrid met een brief van de bank van de leasing voor ons die bij hen bij de post zat. Maak ik hem open heb ik zowat een hartstilstand , een verhoging van 450 euro per maand bovenop onze leasing. Is Jannick voor mij gaan bellen en het eerste wat ze zeiden u belt zeker over het leasingbedrag en ze zeiden gelijk sorry er is een computer fout gemaakt en daardoor heeft iedereen een verkeerd bedrag gekregen. Dat was na de schrik toch wel een opluchting anders was het vrijdag al er af gegaan .
Gisteravond met Diane gebeld en ze komt volgende week met Jordy samen- Ik verheug me er al helemaal op. Daarna kregen Jan en ik beide een berichtje met de felicitaties van Angela. Toch fijn dat er nog iemand aan ons denkt.

Donnerstag 30.April
Brrrrrrrrrrrrrrrrr koude dag, boven sneeuwt het volop en bij ons regent het.
Jannick bracht Theresa voor hij naar zijn werk ging. Jan , Theresa en ik waren al vroeg aan de wandel naar de nieuwe brandweerkazerne waar vandaag de meiboom gezet wordt. Dan is ook de kippengriller er en vorig jaar was ik tegen 17 uur en had ik de laatste kip en nu waren we zo vroeg dat we de eerste kip hadden. Theresa helemaal boos op de terugweg want ze wilde kip eten. Ze bleef boos staan en Jan en ik liepen door in d veronderstelling dat ze wel zou komen maar zelfs toen we achter de bosjes gingen staan en ze ons niet meer zag bleef ze gewoon staan dus Jan toch maar terug gelopen en haar opgepakt wat ze ook niet wilde en dus brullen.
Thuis kon ik haar afleiden want de kip was voor het middageten. Dat was wel aan haar besteed want ze at flink kip en ik had gebakken aardappelen en appelmoes en semmel en ze bleef eten.
Mama was ook vroeg thuis werkte tot half 1 en die belde om te vragen of wij nog kip wilden want ze was ook bij de kippengril. Thuisgekomen vertrok Theresa met moeders en ik verdenk haar ervan dat ze bij Ingrid aan de kip verder gegaan is.
Het is nu half 3 en ik heb het zo koud dat ik de houtkachel maar ga aanmaken. De ene dag zit je te bakken in de zon en de volgende dag de kachel aan en sneeuwt het boven weer.

Freitag 1.Mai
Jannick kwam al voorbij in de morgen maar we lagen nog lui in bed , Jan slapen en ik lezen. Dan toch maar opgestaan en gaan douchen en daarna kwam Jannick Theresa brengen. Ingrid en hij gingen naar de Kirtag en Fetzenmarkt in Irdning. Jan de auto inpakken en dan maar op weg richting Graz. Hebben we eerst de sleutel opgehaald in Lannach bij Pension Zanglhof. Ze hadden de sleutel al in een envelop klaargelegd voor de deur. Het Pension ligt prachtig hoog en we kijken hier over alles uit . Dan op weg naar Hart bei Graz waar de Steierdutchies een Koningsfeest in de Marienbräu georganiseerd hadden. Ook daar was het een prachtige omgeving mooie locatie en heel veel leuke gezellige mensen. We hebben daar ook Danielle weer gezien, eigenlijk wel stom dat we zo ver weg gaan om elkaar weer te zien want we wonen niet zo ver weg van elkaar. We kregen een welkomsdrankje en na de opening door Alexander en Maxima ( Steierdutchiesklonen) een oranjebitter. Het eten was een buffet met best veel keus en ik vond de spareribs erg lekker maar de rest smaakte ook goed.
Theresa gunde zich geen tijd om te eten die wilde alleen maar buiten spelen met de andere kinderen. Na het eten ging Theresa oud Hollandse spelletjes doen en ook dat vond ze geweldig maar vooral het touwtrekken was favoriet. Wij genieten al van het feit dat zij zo kan genieten. Ze heeft heel veel met Opa samen gedaan maar echt zelf de spelletjes gedaan. De organisatie heeft alle kaarten van de kinderen in een grote kom gedaan en dan de prijswinnaars er uit getrokken en ook Theresa won een grote bidon. Ze wilde dus gelijk daar haar drinken in en gaf hem niet meer uit handen. De volwassenen werden ook getrokken en de hoofdprijs was een weekend wenen voor 2 personen. Dat was tot grote hilariteit 2 netten met uien om het hele weekend te kunnen wenen.
Al met al een geweldig mooie dag en gezellige dag , veel gepraat , veel gelachen, lekkere temperatuur konden in een t-shirt buiten zijn.
Dan weer op weg naar Lannach waar we gaan overnachten.

Bij de Zanglhof was nu het echtpaar en ze hebben een meisje van rondom 2 jaar. Theresa helemaal blij en ze gingen samen spelen met de tractor het meisje erop en Theresa in de aanhanger. Wij even koffie gedronken en dan naar de kamer. We hebben en mooie kamer en ze hebben voor Theresa een bed bij gezet. Die heeft net even onder de douche gestaan en zit nu bij ons wat tv te kijken.
We hebben vanuit onze kamer een geweldig uitzicht. We hebben de kachel maar laag gedraaid want we vinden het warm genoeg en we hebben zelfs het raam nog open.

1 mei 2015 23:57 | Door: Annemarieke
Gatver Nicolette!!
Alweer dezelfde ellende!
Heb met jullie te doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 8084

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: