Vakantie Frankrijk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu Vakantie Frankrijk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Midl-Molenaar-ruesink - WaarBenJij.nu

Vakantie Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg

23 Maart 2015 | Frankrijk, Parijs

Donnerstag 19.März
Vannacht eindelijk redelijk geslapen nadat ik om 00.45 wakker werd toch weer ingeslapen. Maar ik moest op tijd op want ik had een afspraak bij de huisarts om 7.45 dat is voor het normale spreekuur, maar omdat ik volgende week niet kan bloedprikken door onze vakantie en zij daarna 2 weken met vakantie heeft ze een extra priktijd ingesteld en dan komt haar labhulp ook speciaal. Hier wordt alles door de arts geprikt en niet door een assistente. Moest wel lachen want er stond al een hele rij buiten dan gaat de deur open en ik hoor mijn naam en kon gelijk door macheren, lekker snel klaar en een lekker belegd broodje bij de Unimarkt genomen. Het was behoorlijk fris en alles was wit van de vorst- Was wel lekker gelijk helemaal wakker. Thuis lekker een bak koffie en even warm worden. Heb onderweg nog wat fotos gemaakt van al de modder strepen die veroorzaakt worden door het gemeente vracht verkeer oa bij het parkeerterrein , de straat die er langs loopt. Dan nog wat bij de bouwmarkt en de gemeentelijke uitrij plaats waar ze de grond dumpen en hoe de daar naastgelegen straten er uit zien. Ik heb graag wat achter de hand. Dan ook bij onze uitrit en de brug /straat die er eigenlijk gewoon goed uitzien. Ingrid en ik kwamen er vanmiddag ook achter dat er toch echt ook modderstrepen van na ons huis komen dus het is niet alleen van ons.
Genoeg gezanikt, een heerlijke dag en ik voelde me minder moe en een stuk beter dan gisteren. Heel lekker gegeten, vond nog van alles, Jan had nog Kurbis/Karottesuppe dan had ik nog verse worteltjes met verse peterselie, Bauernrösti, Kokosgarnalenspiesjes en kleine gevulde Jacobsschelpjes. Een koningsmaal vond ik zelf.
In de middag heerlijk met Ingrid in de tuin gezeten en nadat Theresa wakker was geworden met haar en haar loopfiets door de straat heen en weer. Om 4 uur werd het toch wat fris en zijn we naar binnen gegaan. Ingrid is nog even snel naar Liezen iets ophalen en Theresa zit nu bij mij op de bank tv kijken en Jan is werken.
Ik kon dus nergens mijn nieuwe jas vinden die ik vorig jaar op vakantie gekocht had, kon me zelfs niet herinneren welke kleur en nu ik een nieuwe jas heb gekocht jajajajja goed geraden heb ik de jas gevonden. Maar het is een echte regenjas en ik ben toch blij met de allernieuwste aanwinst want die heeft een binnenvoering die ik eruit kan halen dus meer geschikt voor de komende week denk ik. Want ze geven nog steeds temperaturen overdags van 13/14 graden en bewolkt en misschien regen. Dan is alleen een regenjas misschien toch wat koud. Ik heb nu een cerise kleurtje .
Vandaag toch nog kans gezien om een aantal dingen in de kasten te veranderen en op te ruimen. Mijn gewassen jas en skibroek lekker buiten op het balkon waterdicht gespoten en een poos laten hangen dan stinkt het tenminste niet meer. Ingrid had angst dat de geplante bolletjes niet op zouden komen maar ik heb vandaag gekeken en er komen echt overal puntjes uit de aarde dus ze kwam ook kijken en helemaal blij dat de arbeid niet voor niets geweest is. De sneeuw is bijna helemaal weg uit de tuin, ik heb op de plekken waar nog een dikke laag lag even de schop er door heen en verdeeld over het gras. Ze geven voor het weekend weer sneeuwval op en geen idee hoe laag dan blijft het tenminste niet meer liggen anders groeit het weer aan. We willen nu toch echt voorjaar. We hebben zelfs al een paar in het wild groeiende sneeuwklokjes. Ingrid heeft weer veel gesnoeid.

Freitag 20.März
De wekker liep weer om 5.45 af en Theresa werd om half 8 wakker.
Een prachtig zonnige dag dus goed om de zonsverduistering te kunnen zien.
Dat lukte voortreffelijk met een plastik bord waar we prima doorheen keken en het echt duidelijk konden zien.
Samen met Theresa naar de apotheek en de Mez dan weer terug gelopen. Middageten gemaakt en gegeten en nu zit Theresa even Woezel en Pip te kijken en oma even uitrusten.
Na Woezel en Pip haar naar haar bedje gebracht en ze viel vrij snel in slaap, ik hoorde haar eerst door de kamer schuifelen en dan druk ik de babyfoon in en zeg haar dat ze in bed moet gaan en slapen. Ik hoorde gelijk huuuuuuuuuuuu heel verdrietig maar het werd vrijwel gelijk helemaal stil.
Opa bij de babyfoon , Oma snel naar de bank . Ik vroeg aan het meisje die me hielp of ze Sarah was en ja , dus ik zei haar dat ze als onze betreuer stond gemeld maar de dame naast haar die ons al een keer met de shit van de vervanger geholpen had en alles in orde had gebracht riep nee jullie staan nu bij mij want Ingrid is al voorbij geweest. Dus ik gelijk oh de verzekeringen worden niet betaald en Martina heeft het al een keer in orde gebracht maar ze worden weer niet betaald, zegt ze moet je bij de verzekering melden en ik maar ze zijn van jullie!!!!! Nou toen zei ze oeps ik ga erna kijken dat is wel erg stom.
Helaas dat Martina weg is , ze heeft onze zaken goed beheerd. Nu had Ingrid brieven van de bank dat haar dingen niet op orde waren? Het ging over zaken die ze al helemaal afgesloten had rondom de hypotheek enz. Bij mij worden de verzekeringen niet meer betaald en bij Jannick ook niet, en Jannick stond in het buitenland bij een benzinestation met zijn kreditkard en toen kon hij niet tanken, zijn kaart zonder overleg terug gebracht naar 500 euro dat is niet veel als je hem gebruikt onderweg naar beurzen en tijdens het verblijf enz. Het is precies de rede waarom ik weiger om al ons inkomen op de Oostenrijkse bank te laten komen.
Dan vlug terug naar huis want Jan moest weer gaan werken en dan is het behalve weekend ook vakantie voor hem.
Jannick net even snel gesproken , die zal ook blij zijn als de beurs zondagavond om 18 uur sluit. Dan 2 uur stand afbreken en opruimen , 5 uurtjes rijden als alles mee zit en dan een poos slapen. ENNNNNNNNNNNNNNNN dan vakantie. Ik moet wel om Theresa lachen elke dag als ze komt zegt ze swwwwimmmmen Oma? Op vakantie Oma??
Dat zwemmen zegt ze zo als het geschreven staat.
Moet niet vergeten de sleutels even af te geven bij Barbara anders kan ze er niet in en dan hebben de poesjes erg honger als we terug komen.

Samstag 21.März
De dag begon nog prachtig, dus mijn andere winterjas ook gewassen en gespoten en gelijk schoenen ingespoten die ik aan wil. Ik heb mijn haar een kleurtje gegeven met een beetje rood erin. Een voorjaarskleurtje en mooi rood is niet lelijk .In de morgen kwam Ingrid koffie drinken en Theresa wilde bij ons blijven , ik zei haar Opa en Oma moeten nog boodschapen doen maar je mag wel mee. Dus Jan en ik met Theresa aan de wandel en wat boodschapjes gedaan en weer terug. In die tijd had Ingrid het eten klaar , lekkere Kartoffeln/Würstgoulash . Jan had vanmorgen bij de krant ook weer een ontbijtje aan de deur gevonden , deze keer van de SPÖ. Het mag van ons elke week gemeenteraadsverkiezing zijn.
Helaas rond het middaguur sloeg het weer om en het is nu koud en zwaar bewolkt en er is een koude wind. Net de houtkachel aangemaakt want het koelt behoorlijk af.
Theresa sliep, Ingrid was aan het snoeien en met Jan aan het houtzagen .
Ik zit nu lekker in de warmte van de kachel aan mijn secretaire en langzaam voel ik me ontdooien.
Jan had een oude kast van ons in mootjes gehakt en de warmte is er prima van.
Ingrid vertelde dat de kans groot is dat achter ons buren zijn die erg balen omdat hun zoon of dochter het huis had willen kopen. En dat niet iedereen blij is met onze komst maar dat hadden we al gemerkt, toeristen hebben ze graag als die geld meebrengen maar voor de rest ?? De huizenmarkt stijgt nog steeds en de prijzen zijn met 13 % afgelopen jaar hier in de regio toegenomen. Ingrid er eindelijk van overtuigd is dat ze een Schnäppschen en veel geluk hebben gehad met het huis. Tja het is geen pakje boter die ze gekocht hebben maar voor de regio een super huis. En ja het blijft heel veel geld. Zo heerlijk gewoon geen aangrenzende buren maar helemaal vrijstaand. We moeten alleen nog zien dat we eens alles grondig nameten want ik heb het idee dat landje pik er ook toe behoord. Maar ze doen niet alleen zo tegen vreemdelingen want haar broer Reini is 3 jaar lang tegen gewerkt door maar 1 persoon binnen de gemeente Oberwölz om zijn huisje te kunnen bouwen. Uiteindelijk heeft hij het gewonnen maar ze houden je wel 3 jaar lang tegen. En hij is dus Einheimisch in Oberwölz. Hij heeft een piep klein huisje dus het gaat niet om de grootte.
Gelukkig is Jannick overal goed geengageerd binnen Gröbming en hoort hij dus ook alles wat er zich zo afspeeld. Integratie is erg belangrijk en daar kunnen die paar zielige mensen niet tegenop. Nog en nacht en een dag beurs en dan komt eindelijk Jannick ook weer naar huis , 2 weken is toch lang ook al was hij even 1 nachtje thuis.
Ik kan even geen fotos erbij plaatsen dat komt later weer , ik moet eerst ruimte bij kopen of een album laten maken en een deel daarna weg halen.
Ik heb net het cadeau voor Ingrid ingepakt, geef ik haar morgen want ze is op vakantie jarig. Morgen komt ook haar zusje Edith met haar dochtertje Viktoria, als het tenminste niet sneeuwt.

Sonntag 22.März
Grauwe koude natte dag.
Vanmorgen even naar Ingrid want ik durf mezelf niet te prikken dus zij heeft mijn bloedverdunner gezet. Theresa keek toe en ze vroeg Oma auwe en ik nee joh doet geen pijn en Ingrid net als Mama haar haren wat doet ook geen pijn. Want dan schreeuwt Theresa ook moord en brand als haar haren gewassen worden.
Vanmorgen skien gekeken, was spannend maar zowel Marcel Hirscher die zowel vandaag 1e werd als de kleine kristalkogel won (gisteren al de grote) won vandaag ook Anna Fenniger zowel de wedstrijd als de kristalkogel.
Na het middageten naar beneden om taart te gaan eten. Gezellig en lekker. Voor Theresa leuk dat ze met Viktoria kan spelen. Viktoria krijgt een broertje of zusje in Juni en die had aan haar moeder voorgesteld om de baby bij Oma te brengen en dan af en toe op bezoek gaan. Oei oei dat wordt nog wat om straks te moeten delen.
Jannick gesproken en hij zou ipv vanavond morgenvroeg gaan rijden omdat het vanavond heel laat ging worden. Ze mogen pas een uur later de beurs op met de auto en ze stonden vanmiddag al in de rij en omdat je de auto niet mag verlaten konden zij er niet gaan staan want ze zijn maar met zijn tweeen. Ik zei hem nog dan wordt het laat morgen want het vrachtverkeer gaat weer rijden en de maandagmorgen is een verschrikkelijke dag om te gaan rijden in de vroegte.
Maar schijnbaar toch iets kunnen regelen want ze gaan toch nog vanavond rijden- Als hij maar voorzichtig is. Het is jammer dat zijn collega de bus met aanhanger niet kan rijden want dan hadden wij Jannick gewoon kunnen oppikken onderweg want een groot deel is de zelfde weg die we morgen gaan rijden.
Net even Barbara gesproken en we brengen morgen de sleutels naar haar. Ze is dan bij haar ouders maar dat vinden we ook wel, we waren er al eens maar of we het terug vinden. De katten hebben al argwaan en voelen al aan hun water dat we weer weg gaan.
Vandaag was het Wahltag en de SPÖ heeft in Gröbming voor het eerst de meerderheid behaald. Dat is goed nieuws en had ik niet verwach t.

Montag 23.März
De dag begon grauw maar eind van de morgen kwam de zon al door.
Jannick was vannacht om half 3 thuis dus die sliep nog, werd om half 10 wakker. Wij zijn eerst even naar Öblarn gereden om de sleutels aan Barbara te geven. Gelijk belegde broodjes voor onderweg gekocht.
Om 12 uur reden we in Schladming vanaf de benzinepomp weg. In Oostenrijk hadden we zonnig weer en in Duitsland zwaar bewolkt en somber tot aan Stutgart. Dan zonnig tot de zon onderging, we reden om 18 uur Frankrijk binnen en na half acht waren we in Metz. Hier slapen we in een Ibis hotel, eenvoudig maar een bed en een douche en toilet.
Ik vind het knap hoe zoet Theresa de reis gemaakt heeft, wij hebben achterin wel allerlei dvd´s voorbij zien komen en voelen ons nu aardig kinds.
Morgen hoeven we gelukkig niet meer zo lang naar Parijs waar we dan weer een nacht



23 maart 2015 23:03 | Door: Danielle
Een heel fijne vakantie met elkaar, en gezond weer thuis.Groetjes,Danielle

24 maart 2015 10:22 | Door: Annemarieke
Heel veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 8050

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn 10. reis

Landen bezocht: